سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت:راه‌اندازی راهیان نور بعد از ایام کرونا، لطف خدا و عنایت شهدا بود که با حمایت و ایستادگی شخص رئیس‌ جمهور شکل گرفت.
کد خبر: ۹۴۳۴۰۲۸
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار بهمن کارگر در یکصد و چهارمین جلسه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور که صبح امروز (پنجشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به مجاهدت‌های صورت گرفته در شمال غرب کشور، توضیح داد: شهیدان شوشتری و همدانی ازجمله شخصیت‌هایی بودند که در کردستان نقش‌آفرینی داشتند، اما کمتر مورد اشاره قرار گرفته‌اند که لازم است به مجاهدت‌های آنان پرداخته شود.

وی با بیان اینکه شهید بروجردی زحمات زیادی برای کشور به‌ویژه کردستان کشیده است، تأکید کرد: فرماندهان زیادی ازجمله شهید همت و احمد متوسلیان، نیروهای شهید بروجردی بودند و متوسلیان تنها از شهید بروجردی حرف‌شنوی داشت.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور از اتخاذ ۲۴ تصمیم اساسی پیرامون موضوع راهیان نور در سطح ستاد کل نیروهای مسلح با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح خبر داد و افزود: راه‌اندازی راهیان نور بعد از ایام کرونا، لطف خدا و عنایت شهدا بود که با حمایت و ایستادگی شخص رئیس‌ جمهور شکل گرفت.

سردار کارگر با اشاره به دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور با رئیس‌ جمهور عنوان کرد: حجت‌الاسلام رئیسی با علاقه‌مندی و عشق از راهیان نور سخن می‌گفتند و بیان داشتند که کمک به این جریان را وظیفه الهی می‌دانیم؛ این نوع نگاه خیلی کمک‌کننده به جریان راهیان نور است؛ همچنین ایشان در ادامه بدون اطلاع قبلی در شلمچه حضور یافت که ما باید به خاطر این علاقه‌مندی شکرگزاری کنیم. سردار سرلشکر «باقری» رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح انصافاً جهت راه‌اندازی مجدد راهیان نور بعد از بیماری کرونا ایستادگی و از مردادماه ابلاغیه راهیان نور را تأیید و امضا کردند. ایشان اعلام کردند که ما راهیان نور را با رعایت دستورالعمل‌ها برگزار خواهیم کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر امسال به سفر راهیان نور رفتند، یادآور شد: راهیان نور امسال با شور و شوق مثال‌زدنی همراه بود و ۴۰ درصد از زائرین با ماشین شخصی آمده بودند. مردم استان خوزستان از افتتاح مجدد سفرهای راهیان نور استقبال کردند. امسال در حالی که جاده‌ها و یادمان‌های راهیان نور شلوغ بودند، خوشبختانه هیچ‌گونه تصادفی در جریان سفرهای راهیان نور صورت نگرفت.

وی تأکید کرد: درباره اسکان زائرین راهیان نور اتفاقات خیلی خوبی رقم خورده است و تنها در مجموعه راهیان نور استان خوزستان ظرفیت اسکان ۱۲۰ هزار زائر وجود دارد؛ این امکان با اضافه شدن ظرفیت‌های غرب و شمال غرب کشور با اتفاقات جدید نزدیک به نزدیک ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد. در دیداری که با حجت‌الاسلام «موسوی» امام جمعه خوزستان داشتیم، ایشان بیان داشتند که وضعیت فرهنگی خوزستان به‌خاطر دو سال تعطیلی راهیان نور دچار مشکل شده است؛ چراکه راهیان نور اثرات فرهنگی بسیار خوبی در استان خوزستان دارد و منشأ اثرات معنوی است.

ارسال نظرات