خبرهای داغ:
همدان-فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ضمن گرامیداشت سالگرد آزادسازی خرمشهر، عملیات بیت المقدس را از نقاط عطف در صحنه سرنوشت جنگ خواند.
کد خبر: ۹۴۳۴۱۴۲
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مظاهر مجیدی در مراسم گرامیداشت سوم خرداد، سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر و همچنین یادواره شهید سال ۱۴۰۱ تیپ انصارالحسین (ع)، سردار شهید علیرضا دهقانی که با حضور خانواده معزز شهید و جمعی از پیشکسوتان و همرزمان و کارکنان این یگان در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد آزادسازی خرمشهر، عملیات بیت المقدس را از نقاط عطف در صحنه سرنوشت جنگ خواند و اظهار کرد: دست خدا در این عملیات پیروزمندانه به گونه‌ای واضح و روشن بود که هم مردم و هم امام راحل یک صدا معتقد بودند که خرمشهر را خدا آزاد کرده است.

وی با ذکر خاطراتی از سردار شهید علیرضا دهقانی به تبیین برخی ابعاد شخصیتی و زندگی این شهید والامقام پرداخت و بیان کرد: انتخاب این شهید والامقام در آستانه کنگره دوم شهدای استان به عنوان شهید سال تیپ انصارالحسین (ع) اقدامی بجا و لازم بود و لازم است برنامه‌های مربوط به بزرگداشت ایشان با شکوه و کیفیت بالا دنبال شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت:  شهید دهقانی از روح بلند و شخصیتی چند بعدی برخوردار بود که این خصلت‌ها از ایشان یک انسان الگو و کم نظیر می‌ساخت.

وی بیان داشت: به واسطه قابلیت‌ها و توانمندی‌های بالایی که ایشان داشت، هم به عنوان یک فرمانده در محور‌های عملیاتی معرفی شد و هم به عنوان یک مربی عقیدتی و اخلاقی بین همرزمان، الگو و معلم و انسان‌ساز بود.

سردار مجیدی اظهار داشت: این شهید عزیز در دوره دافوس چنان درخشید که فرماندهان سپاه از وی خواستند به عنوان استاد در این دانشکده آموزشی بماند، اما نپذیرفت و گفت تا جنگ هست، میدان مبارزه را ترک نمی‌کنم.

وی با اشاره به نقش این شهید والامقام در عملیات‌های مهم دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نمونه این نقش‌آفرینی‌ها در عملیات والفجر ۸ بود که تک فریب مقدماتی این عملیات که با فرماندهی این شهید انجام شد گام مهمی در موفقیت این عملیات بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: در عین فرماندهی و مسئولیت‌های سنگین در جبهه، محبت و توجه این شهید به خانواده از ایشان یک اسوه اخلاقی و تربیتی ساخته بود.

وی با تأکید بر ضرورت معرفی این شهید به جامعه و تدوین کتاب خاطرات شهید دهقانی اظهار داشت: باید جایگاه علمی و نظامی این شهید را به عنوان یک نمونه و نخبه کم نظیر در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس کرد.

سردار مجیدی گفت: آشنایی جامعه به ویژه نسل جوان با سیره شهدا و به ویژه فرماندهان و شهدای شاخص دفاع مقدس همچون شهید دهقانی در بسیاری از زمینه‌ها و الگوپذیری علمی و عملی از شهدا رفع‌کننده بسیاری از مشکلات کشور  خواهد بود.

در ادامه برنامه از دکتر کمیل دهقانی فرزند شهید علیرضا دهقانی تقدیر و تجلیل شد و همچنین سرهنگ پاسدار عباس زمانی، از پیشکسوتان و همرزمان شهید به ذکر خاطراتی از رشادت‌های شهید علیرضا دهقانی پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات