خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند:

برگزاری۵۵۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در نهاوند/ آزادسازی خرمشهر آغازی بر شکست‌های دشمنان بود

همدان-فرمانده سپاه نهاوند با بیان اینکه شعار چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر «ما قوی هستیم» است؛ گفت: بیش از ۵۵۰ برنامه در سطح پایگاه‌های مقاومت به مناسبت حماسه آزادسازی خرمشهر در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۴۱۸۱
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی مختاری در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد سوم خرداد ماه و سالروز فتح خرمشهر در سالن جلسات سپاه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حماسه سوم خرداد یکی از حماسه‌های بزرگ انقلاب اسلامی است که هر ساله باید به آن پرداخت و فتح الفتوح انقلاب اسلامی است و به راحتی نمی‌توان از آن عبور کرد.

وی گفت: سوم خرداد سال ۱۳۶۱ یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی و یکی از مهمترین روزهای انقلاب اسلامی است که در این روز مردم و رزمندگان، نصرت الهی را دیدند و به عنوان یک روز زیبا در انقلاب اسلامی در اذهان ماند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به اینکه در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری سوم خرداد به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی بی‌دلیل نیست، بیان داشت: خرمشهری که در آبان ماه سال ۱۳۵۹ به اسارت رژیم بعث عراق در آمد، پس از ۳۵ روز مقاومت طی عملیات الی بیت المقدس و به فرماندهی سردار شهید علی صیاد شیرازی آزاد شد .

وی با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر آغازی بر شکست‌های دشمنان بود، افزود: آزادسازی خرمشهر یکی از عنایات خداوند متعال بود که با اعتقاد و ایمان قلبی فرزندان ایران اسلامی صورت گرفت .

مختاری تصریح کرد: فتح خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس و همچنین آغاز شکست‌های پی در پی ارتش عراق و پایانی بر توهم و شکست و اشغال و نابودی دشمنان جمهوری اسلامی بود .

وی بیان داشت: پیامی که مردم ما پس از پیروزی خرمشهر به جهان مخابره کردند این بود که ایران قبل از انقلاب شکست، عقب نشینی، سرخم کردن مقابل استکبار و از دست دادن قسمت‌هایی از کشور را در اثر بی‌لیاقتی و خیانت پادشاهان گذشته تجربه کرده و بعد از انقلاب اسلامی و با توجه به نفس مسیحایی حضرت امام (ره)، ملت عزیز ایران بیدار شده و اولین جنگی که در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران رخ داد یک میلیمتر از خاک ایران جدا نشد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: اگر ملت ایران بعد از ۴۲ سال در برابر دشمنان، جنگ‌های سخت و نیمه سخت و نرم و تحریم‌های ظالمانه ایستادگی و مقاومت کردند، تجربه‌ای هستند که ریشه در فتح خرمشهر دارند که با فرمول مقاومت و ایستادگی و بصیرت و اطاعت از امامین انقلاب قله‌های بزرگ را فتح کرده و می‌کنند ‌.

وی با بیان اینکه شعار چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر «ما قوی هستیم» است؛ گفت: بیش از ۵۵۰ برنامه در سطح پایگاه‌های مقاومت به مناسبت حماسه آزادسازی خرمشهر در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

مختاری عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ برنامه برای بزرگداشت این حماسه غرورآفرین با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی در سراسر شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی این روز گفت: فضاسازی ۱۶۰ پایگاه مقاومت بسیج محلات و ۲۳۰ پایگاه اقشاری متناسب با این ایام، غبارروبی و عطرافشانی در گلزار شهدای شهرستان، روایتگری و خاطره‌گویی با برگزاری ۱۳۰ نشست به صورت وبیناری و برخط با موضوع فتح خرمشهر، سرکشی از ۱۰۰ خانواده شهید، جانبازان و ایثارگران، برگزاری ۷ یادواره شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی عصری با شهدا، تجلیل از جانبازان بالای ۷۰ درصد در برنامه صبحگاه مشترک و... از جمله مهمترین برنامه‌های سپاه ناحيه نهاوند به مناسبت این ایام است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: مردم ما در مقابل همه تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه با جان و دل مقاومت کردند، و ما در دوران جنگ تنها خرمشهر را شکست ندادیم بلکه صدام حسین را که نماینده جبهه ناتو و استکبار بود و با هدف نابودی آمده بودند، شکست دادیم.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر بارزترین جلوه‌های نصرت الهی و فتح الفتوح محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: به مناسبت این روز فروشگاه بزرگ طرح‌های اقتصاد مقاومتی به مناسبت چهلمین سالگرد آزاد سازی خرمشهر کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار