امام جمعه بخش مرکزی یزد:

حماسه سوم خرداد الگویی برای همه دوران و ملت‌ها است/ فتح خرمشهر نماد مقاومت ملت ایران

آیت‌الله مدرسی گفت: تجربیاتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم تجربیات منحصر به فردی است که برای همه زمان‌ها و مکان‌ها و جوامع کارآیی دارد.
کد خبر: ۹۴۳۴۴۱۳
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد،آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سالروز حماسه سوم خرداد با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای این روز بزرگ، گفت: دوران دفاع مقدس دورانی طلایی و استثنایی است که برای همه زمان‌ها و همه ملت‌ها کارآمد است.

وی افزود: تجربیاتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم تجربیات منحصر به فردی است که برای همه زمان‌ها و مکان‌ها و جوامع کارآیی دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: در آن دوران جوان‌ها در میدان حضور داشتند و هر کجا که جوان‌ها حاضر باشند کار بهتر و با شور و شعور بیشتری همراه است؛ البته از تجربیات بزرگتر‌ها هم استفاده می‌شد، اما کار دست جوان‌ها بود.

مدرسی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس چه در زمینه امکانات و چه از نظر حقوق و دستمزد‌ها به حداقل‌ها اکتفا می‌شد و توقعات بسیار کم بود در هر جامعه‌ای که این اصل وجود داشته باشد آن جامعه پیشرفت می‌کند.

وی بیان کرد: در آن زمان معنویت در کنار مادیات یک اصل مهم تلقی می‌شد و بجای معیار بودن حزب و جناح و قبیله، شایسته‌سالاری ملاک و محور بود و همین امر از عوامل اصلی موفقیت بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: در زمان دفاع مقدس کار مردمی بود و هرچند تعداد رزمندگان حاضر در جبهه چند درصد بیشتر نبودند، اما همه جامعه پشتیبان رزمندگان بودند و رزمندگان احساس می‌کردند بیش از ۳۰ میلیون جمعیت پیشت سر آن‌ها هستند.

مدرسی تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس اتحاد و انسجام و همدلی موج می‌زد و صدای تفرقه‌ای شنیده نمی‌شد و همگان بر تبعیت از فرمان رهبر جامعه مورد تأکید داشتند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس و به ویژه حماسه سوم خرداد، نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران است و امروز نیز ما با الگوگیری از آن برهه می‌توانیم بر مشکلات فائق بیاییم.

مدرسی اضافه کرد: امروز به راحتی از سوم خرداد سخن می‌گوییم، اما وقوع آن حماسه به این راحتی نبود و رزمندگان ما سختی‌های زیادی را تحمل کردند تا توانستند شهد شیرین فتح خرمشهر را بچشند.

وی عنوان کرد: تحمل سختی‌ها و ایستادگی در برابر ناملایمات یقینا نتایج شیرینی به دنبال خواهد داشت و ما امروز به تأسی از آن دوران درخشان، امیدوار به غلبه بر همه سختی‌ها و ناهمواری‌ها هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار