خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه:
یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: مسئولان با کارمندان زن خود که مادر هستند بیشتر مدارا کنند و از آنها حمایت به عمل آورند.
کد خبر: ۹۴۳۴۵۹۹
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج- - آذربایجان غربی، حمیده محدثی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، با بیان اینکه مخالف شعار «فرزند کمتر و زندگی بهتر» بوده و هستم، اظهار کرد: با توجه به وضعیت جمعیت کشورمان، پیشنهاد می‌دهم که زوجین حداقل ۴ فرزند داشته باشند، چرا که بر این باور هستم فرزند بیشتر نشاط و شادابی را برای خانواده به ارمغان می‌آورد و به واسطه برخورداری از جمعیت جوان و کارآمد، کشورمان را در مقابل تهدیدهای مختلف مصون نگه می‌دارد.
این کارشناس ارشد رشته مامایی گفت: هم اکنون صاحب دو فرزند هستم که اگر شرایط فراهم بود، علاقه داشتم، دو فرزند دیگر هم به کانون گرم خانواده‌ام اضافه شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه فرزند را موهبت الهی دانست و گفت: بدون شک در خانواده‌هایی که هیچ کودک و نوجوانی وجود ندارد، آن سرزندگی موردانتظار را ندارند و روزگاری یکنواخت، ساکن و کسل کننده‌ای را تجربه می‌کنند، حال آنکه به تجربه ثابت شده است، فرزندان می‌توانند امید به زندگی را بین والدین بالا ببرند.
وی مشکل اساسی در تربیت فرزند را فقدان آگاهی و دانش عنوان کرد و بیان کرد: خانواده‌های زیادی هستند که از نظر مالی و رفاهی موقعیت ممتازی دارند، ولی به خاطر نداشتن دانش و مطالعه کافی نتوانسته‌اند، فرزندان سالمی را تحویل جامعه دهند.
محدثی بیان کرد: کسی مشکلات اقتصادی و تنگنای معیشتی حاضر را کتمان نمی‌کند، ولی اگر به خاطر واهمه از هزینه‌ها کسی اولاد نخواهد، در واقع به خداوندی که روزی‌دهنده است، اعتماد ندارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه صرف افزایش جمعیت بدون توجه به کیفیت مزیت نیست، گفت: در کنار تبلیغ افزایش فرزند باید مبحث فرزندپروری را در جامعه‌ نهادینه کنیم، که این مهم بر عهده قشر فرهنگی و رسانه‌ای جامعه است.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، گفت: والدین باید بدانند صرف اینکه فرزندشان دکتر یا مهندس شود کافی نیست، بلکه لازم است به قدری برای تربیت و پرورش‌شان وقت صرف کنند که در هر شغلی باشند، متعهد، باوجدان و منصف باشند.
وی حمایت از مادران شاغل را خواستار شد و بیان کرد: عدم حمایت مسئولان ادارات از این قشر گاهی مادران را تحت فشار قرار می‌دهد، به عنوان مثال عدم موافقت با درخواست مرخصی در شرایط اضطراری از جمله بیماری فرزند؛ باعث می‌شوند بانوان بر سر دو راهی بین شغل و فرزند باقی بمانند.
محدثی در پایان بر لزوم تلاش برای اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه جمعیت تاکید کرد و بیان داشت: دغدغه‌های ایشان را در همه زمینه‌ها به ویژه در این عرصه باید جدی بدانیم و امیدوار هستم، بسترهای لازم برای جوانی جمعیت فراهم شود.
خبرنگار سونیا بدیعی
پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات