توزیع علوفه یارانه دار جهت حمایت از دامداران منطقه سیستان

خشکسالی های ممتد و عدم آورد رودخانه هیرمند و بدنبال آن نابودی مراتع سیستان، پرورش دام را برای دامداران در این منطقه با مشکلات عدیده‌ای مواجه نموده است.
کد خبر: ۹۴۳۴۷۷۰
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در جریان بازدید از منطقه سیستان گفت: با توجه به خشکسالیهای شکننده و کمبود علوفه و مشکلات بوجود آمده برای دامداران، سازمان جهاد کشاورزی امسال برای اولین بار در سطح وسیع، اقدام به تهیه علوفه خشبی (کاه، بیده و سیلوی ذرت) از داخل و خارج استان نموده و بصورت یارانه دار در اختیار دامداران این منطقه قرار داده است.

غلامرضا سرگزی افزود: از نیمه دوم اردیبهشت ماه تاکنون ٢ هزار و ٣٠٠ تن کاه گندم، یکهزار و ٨٠٠ تن سیلوی ذرت بسته بندی شده و یک هزار تن بیده به منطقه حمل گردید و روند کار همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای تامین علوفه مورد نیاز دامداران، علاوه بر کاه و ذرت سیلو شده، یونجه خشک (بیده) نیز تهیه و در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اذعان داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ٧٠ هزار تن انواع نهاده دامی یارانه دار شامل جو، ذرت، مخلوط جو و ذرت و کنسانتره بین دامداران ۵ شهرستان حوزه سیستان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه بیش دو برابررشد داشته است.

گفتنی است، بمنظور کمک به دامداران برای مقابله با خشکسالی و تأمین علوفه، برای اولین بار مجوز واردات کاه از افغانستان به منطقه سیستان نیز صادر شده است.

ارسال نظرات