نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: هیچ نیرو و توانى جز از سوى خداوند بلند مرتبه و بزرگ نیست و آزادسازی خرمشهر با اراده الهی تحقق یافت.
کد خبر: ۹۴۳۴۷۷۶
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در محل تیپ ۱۸۸ زرهی زاهدان ضمن گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر عنوان داشت: امام خمینی(ره) این چنین بیان نمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد و این جمله معروف برگرفته از آیات قرآنی، احادیث نورانی و معارف اسلامی ماست.

امام جمعه زاهدان با اشاره به ذکر «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» افزود: هیچ نیرو و توانى جز از سوى خداوند بلند مرتبه و بزرگ نیست‏ و امری را که خداوند متعال اراده کند اتفاق خواهد افتاد و هر آنچه در خصوص خرمشهر اتفاق افتاد همراه با اراده الهی بوده است.

وی به قرائت و تفسیر آیه ۱۷ سوره مبارکه انفال پرداخت و ادامه داد: خداوند متعال به رسول اکرم(ص) چنین بیان داشته که ای پیامبر آنگاه که تیر اندازی نمودی کار تو نبود بلکه خداوند به سوی دشمن تیراندازی نمود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: در خصوص رزمندگان اسلام چنین بیان می‌شود که این رزمندگان دشمن را نکشتند بلکه خداوند دشمن را کشته و از بین برده است که چنین چیزی نشان افتخاری برای رزمندگان اسلام است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به حدیث «قُرْب نَوَافِل» اظهار داشت: این حدیث از جایگاه مؤمن نزد خدا و قرب الهی به وسیله انجام  واجبات و مستحبات سخن گفته و طبق بند دیگری از این حدیث بندهٔ مؤمن به وسیله انجام مستحبات به خدا تقرب پیدا می‌کند و خدا، گوش، چشم و دست او شده و همه امور او منصوب به خداوند است.

وی ادامه داد: طبق تعبیر امام علی(ع) در جبهه مقابل نیز شیطان در دل‌های منافقان لانه کرده و به زادو ولد می‌پردازد و همه وجود آن‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و نتیجتا همه جوارح آنها در اختیار شیطان خواهد بود.

آیت‌الله محامی عنوان داشت: اگر به دنبال پشتیبانی از جانب خداوند متعال و پیشروی در مسیر انقلاب اسلامی هستیم باید همچنان تقرب به خداوند داشته و ایمان و باور خود را تقویت کرده و زندگی خود را با معارف وفق دهیم تا همواره مورد تایید خداوند متعال باشیم و در تمامی عرصه‌های پیش رو مورد رحمت، نصرت و یاری خداوند قرار بگیریم.

وی گفت: الگوی ما شهدا، ایثارگران و مجاهدانی هستند که همه هستی خود را در راه دفاع از دین تقدیم کرده‌اند و ما نیز باید تمام تلاش خود را برای اعتلای ایران و ادامه این مسیر پر عزت به کار گیریم زیرا خداوند در قرآن کریم افق روشنی ترسیم نموده و بیان داشته که سرانجام کار متعلق به انسان‌های پرهیزگار است.

ارسال نظرات