مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: آن‌چه که باعث پیروزی ایران در عملیات بیت المقدس شد، رهبری حضرت امام خمینی (ره) و اتحاد و انسجام مردم و نیرو‌های مسلح بود که نتیجه‌اش در این عملیات دیده شد.
کد خبر: ۹۴۳۴۸۰۹
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، یادواره شهدای عملیات بیت‌المقدس، با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

سردار «محمد ناظری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم و تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را ورق می‌زنیم، روز‌های پر فراز و نشیبی را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: سوم خرداد سال ۱۳۶۱، عملیات بیت‌المقدس به سرانجام رسید و خرمشهر به دامن میهن اسلامی بازگشت.

سردار ناظری عنوان کرد: آن‌چه که باعث پیروزی ایران در این عملیات شد، رهبری حضرت امام خمینی (ره) و اتحاد و انسجام مردم و نیرو‌های مسلح بود که نتیجه‌اش در این عملیات دیده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: بعد از عملیات بیت‌المقدس، ماشین جنگی عراق کاملا متوقف شد. عراقی‌ها در این جنگ بیش از ۱۶ هزار کشته و زخمی و ۱۹ هزار اسیر دادند.

وی با اشاره به اینکه در عملیات بیت‌المقدس، استان سیستان و بلوچستان نیز مانند دیگر نیرو‌های مسلح کشور حضوری فعال داشت، بیان کرد: در این عملیات، یک گردان از نیرو‌های بسیج، سپاه و ارتش از سیستان و بلوچستان دست به دست هم دادند و از خاک میهن خود دفاع کردند و ۲۴ شهید و ۱۴ جانباز را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

سردار ناظری ادامه داد: آزادی خرمشهر نمادی از وحدت و همبستگی ملی و حضوری شجاعانه بود؛ بنابراین امروزه وظیفه همه ما شناسایی دسیسه‌های دشمن است و باید متناسب با آن‌ها خودمان را مجهز کنیم.

«احمد امیری افشار» فرمانده لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: برگزاری برنامه‌ها با موضوع دفاع مقدس می‌تواند زمینه‌ساز نشر فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت باشد.

وی افزود: امروزه با جنگ ترکیبی و روانی دشمن مواجه هستیم که سعی دارند با القای تفکرات خود به جنگ با انقلاب اسلامی بیایند که باید با جهاد تبیین، دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی را به نسل جوان منتقل کنیم و سعی در خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان کنیم.

در پایان این مراسم از هفت عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی و غرفه ارتش در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

ارسال نظرات