بنیانگذار یگان زرهی سپاه:

فتح خرمشهر حاصل اراده ملی بود

بنیانگذار یگان زرهی سپاه گفت:مردم از همه اقشار برای آزاد سازی خرمشهر آمدند، فتح خرمشهر حاصل اراده ملی بود
کد خبر: ۹۴۳۴۸۲۴
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار فتح الله جعفری، بنیانگذار زرهی سپاه و رئیس هیئت مدیره مؤسسه شهید باقری در مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر در ایلام گفت: در عملیات بیت المقدس هر آنچه در توان نیروهای مسلح و مردمی بود، پای کار آمد، در غیر این صورت شکست نیروهای بعثی امکان پذیر نبود. فتح خرمشهر تنها متعلق به نیروهای مسلح نبود بلکه افتخاری برای ملت ایران است.

وی افزود: در این عملیات استعداد نیرویی در جبهه خودی به دو برابر ارتش عراق رسید، بطوریکه ۷۰هزار نفر را برای حمله به دشمن آماده شد.

جعفری در ادامه گفت: خرمشهر حاصل اراده ملی بود و علیرغم اینکه دشمن سخت دفاع کرده بود و شهر را به کلی تخریب کرد، اما در نهایت این پیروزی بزرگ رقم خورد.

وی بیان داشت: چند تغییر از جمله تغییر در استراتژی، موجب شد تا آن یأس و نامیدی جای خود را به امیدواری بدهد و رزمندگان ایرانی و مردم توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

جعفری عنوان کرد: با پیروزی رزمندگان در عملیات فتح المبین، تمامی نگاه‌ها متوجه جبهه جنوبی خوزستان و شهر خرمشهر شد. رزمندگان با شوق و اشتیاق آماده برداشتن آخرین گام برای آزادسازی مناطق اشغالی و اخراج دشمن بعثی از کشور شدند.

بنیان گذار یگان زرهی سپاه خاطرنشان کرد: یک ماه پس از پایان عملیات فتح المبین، عملیات بیت المقدس آغاز و رزمندگان پس از یک نبرد سخت و انجام چهار مرحله عملیات توانستند خرمشهر را آزاد کنند، خود را به مرز برسانند و دشمن را از خاک کشورمان بیرون کنند.

وی تصریح کرد: این شرایط باعث شد تا عملیات‌های آزادسازی به سرعت انجام شود، پیروزی‌های بزرگ برای رزمندگان به دست آید و کام مردم ایران اسلامی شیرین شود.

ارسال نظرات