خبرهای داغ:
طی پیامی صورت گرفت؛

تسلیت مسئول سازمان بسیج جامعه زنان در پی گذشت بانو کاظم زاده

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان طی پیامی درگذشت بانو کاظم زاده را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۴۳۵۲۶۵
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان- خبرگزاری بسیج:مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در پیامی در گذشت بانو مریم کاظم زاده را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

"مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

درگذشت هنرمند مومن و انقلابی بانو «مریم کاظم زاده»، عکاس ولایتمدار، پیشکسوت، روایتگر توانمند و صاحب سبکِ ایام دفاع مقدس که با هنر خود متواضعانه همگام با رزمندگان اسلام، لحظه لحظه دفاع مردم ایران در مقابل هجوم دشمن را به جهان مخابره کرد تا حقانیت مردم مظلوم ایران هیچگاه از یاد تاریخ نرود، موجب تاثر و تالم شد.
«هنر، تاثیرگذارترین راه برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و ارزشمندترین و موثرترین ابزار برای ثبت تصویرهای ماندگار از رویدادهای مهم و تاریخی است.» هنرمندانی که در این مسیر به خلق اثر می‌پردازند، نامی جاویدان از خود در دفتر فرهنگ و هنر به یادگار باقی می‌گذارند. 
اینجانب ضایعه وارده را به‌خانواده محترم ایشان و جامعه هنرمندان و ایثارگران تسلیت گفته و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم.

 

مریم کاظم زاده، اولین عکاس زن جنگ بود که مهر سال ۵۹ به مناطق جنگی رفت و خاطرات بسیاری از حضور رزمندگان و فرماندهان در مناطق جنگی ثبت کرد.، حضور او در کردستان و همراهی با شهید مصطفی چمران، عکس‌های زیادی از آن دوران به یادگار گذاشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار