مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، گفت: یکی از بزرگترین مصادیق این فرهنگ بزرگ اسلامی مداحی است که مداحان به عنوان پرچمداران اصلی این فرهنگ در حال اشاعه این فرهنگ بزرگ هستند.
کد خبر: ۹۴۳۵۳۲۴
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، محمد جواد جامعی، مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، درباره انگیزه‌ای که موجب برگزاری دوره‌های آموزشی نوگلان حسینی وزینبی توسط سازمان بسیج مداحان شد، گفت: در روایات بر توجه به تربیت فرزندان در سنین کودکی بسیار تأکید شده است، همچنین مقام معظم رهبری(حفظه الله ) بارها در اهمیت پرداختن به این موضوع و ورود نوگلان حسینی و زینبی به عرصه‌های فرهنگی تأکیداتی داشته‌اند، اینها از جمله انگیزه‌های مهمی است که باعث شد به این عرصه مهم ورود کنیم.

وی درباره هدف برگزاری این دوره ها نیز یادآور شد: هدف ما از برگزاری این دوره‌ها، تربیت سربازانی برای اسلام و انقلاب است، در واقع هدفمان فقط تربیت مداح نیست، بلکه علاوه بر این، تربیت فرزندانی حسینی و انقلابی را درنظر داریم.

جامعی در ادامه تصریح کرد: هر مکتبی برای انسان ها راه و رسمی دارد، در مکتب امام حسین(ع) اساس تربیت انسان ها عزت مداری و حریت و آزادگی است، از این رو اگر عاشورا یک روز بود، ولی امتداد آن تا ابدیت کشیده شده است و این به جهت آرمان والای امام حسین(ع) در قیام مقدسشان بود.

این مسئول با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) از دو جنبه کلی قابل بررسی است، ادامه داد: اول جنبه جانبازی، فداکاری، ایثار و شهادت است که امام حسین(ع) با یاران خود چه جنبه هایی از ایثار و شهادت را رقم زدند، دومین جنبه از قیام امام حسین(ع) که بسیار اهمیت دارد. جنبه پیام رسانی واقعه عاشورا است که با کمی تعمق و ژرف اندیشی به این می رسیم که شاید مهمتر از جنبه اول قابل بررسی و تامل بیشتری باشد، چرا که عزاداری امام حسین(ع) معمول نیست بلکه به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شده است، بعد از گذشت۱۴ قرن شاهد هستیم که میلیون ها نفر عزادار سرور و سالار شهیدان هستند.

وی افزود: به همین دلیل شیعیان برای نگهداشت اهداف امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا تلاش ویژه ای دارند چرا که مهمتر از همه ایثار و فداکاری و رساندن پیام امام حسین(ع) به سراسر جهان است.

محمدجواد جامعی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مصادیق این فرهنگ بزرگ اسلامی مداحی است که مداحان به عنوان پرچمداران اصلی این فرهنگ در حال اشاعه این فرهنگ بزرگ هستند، مداحی نوعی الگودادن به مخاطبان و شخصیت پردازی اجتماعی است، در قالبی که پیام اصلی امام حسین(ع) به گوش جهانیان رسانده شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه سلمان در انتها اذعان داشت: این طرح از اردیبهشت ماه سال ۹۷با تعداد ۷۰نوگل حسینی آغاز شدوتاکنون به لطف الهی بیش از ۶۰ جلسه آموزش نوگلان حسینی برگزار شده است ودر بخش آموزش نوگلان زینبی هم این مجموعه با تعداد۱۴ نوگل از شهریور ماه ۱۴۰۰همزمان با شهادت حضرت رقیه (س )شروع به کار نموده و تاکنون ۱۵جلسه برگزار شده است .که خوشبختانه در هر دو دوره نوگلان حسینی و زینبی شاهد رشد قابل توجهی هستیم.

ارسال نظرات