جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت: فتح خرمشهر، جلوه‌ی زیبایی از ایثار و شهادت بود.
کد خبر: ۹۴۳۵۴۴۴
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار "کریمیان"، جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) در جمع بسیجیان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام ضمن تجلیل از رشادتها و جانفشانی شهدای گرانقدر حماسه فتح خرمشهر گفت: این حماسه مایه‌ی افتخار ماست و همانگونه که امام راحل فرمودند: فتح خرمشهر فتح خاک نیست،‌ فتح ارزش‌هاست.  

وی به بیان نتایج درخشان فتح خرمشهر و تاثیرات آن در سالهای بعدی دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: بعد از فتح خرمشهر ورق برگشت و این فتح، باب جدیدی در تغییر رویکرد جنگ باز کرد و زمینه‌ی عملیاتهای موفقیت آمیزی شد و برنامه‌هایی که دشمن علیه ما اعمال می‌کرد، به خودش تحمیل شد. 

سردار کریمیان در ادامه افزود: فتح خرمشهر از چند نظر برای ما حائز اهمیت است که مهمترین آن التزام عملی رزمندگان اسلام به ولایت فقیه بود، زیرا همانگونه که در قضیه‌ی حصر آبادان امام فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود و شد، در مورد خونین‌شهر نیز فرمودند، خرمشهر باید آزاد شود و این نیز شد. 

وی ادامه داد: مطلب دوم از اهمیت فتح خرمشهر، بالا رفتن روحیه‌ی مردم بعد از این فتح عظیم بود چرا که در آن زمان تحت تاثیر تفکرات بنی‌صدر، روحیه‌ی مردم تضعیف شده بود. اما با فتح خرمشهر روحیه‌ها برگشت و این تقویت روحیه در ادامه‌ی دفاع مقدس بسیار کارساز ظاهر شد. 

وی در ادامه‌ی سخنان خود در خصوص اهمیت فتح خرمشهر به شکست پروژه بنی‌صدر مبنی بر اختلاف بین سپاه و ارتش اشاره کرد و گفت: آزادسازی خرمشهر، نتیجه‌ی عملیات مشترک نیروهای سپاه و ارتش بود. 

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) افزود: دشمن در شهرهای اشغالی به دنبال تمسخر، تحقیر و از بین بردن هویت ما بود و با تغییر نام برخی شهرهای کشور ما سعی در پایمال کردن تاریخ و هویت ما داشت که با فتح خرمشهر این تحقیر و تلاش برای از بین بردن هویت، به خودش برگشت تا جایی که پیشنهاد آتش بس ارائه داد که با هوشیاری امام راحل این امر اتفاق نیفتاد. 

حذف ارز ترجیحی، جراحی اجتناب ناپذیر کشور 

سردار کریمیان در این آیین با اشاره به ضرورت حذف ارز ترجیحی، به بیان مشکلات و کاستی‌های این نوع ارز پرداخت و گفت: ارز ترجیحی دارای تبعات منفی فراوانی برای ملت و دولت بوده است، چون این طرح به صورت صحیح به اجرا در نیامد و از مسیر اصلی خود منحرف شد و شاید اگر از روند خود خارج نمی‌شد می توانست موفق باشد.  

وی در ادامه بیان داشت: گرانی‌های سرسام آور، کاهش قدرت و اعتبار پول ملی، افزایش نقدینگی بدون پشتوانه و در نتیجه تورم بالا را از معایب و پیامدهای ارز ترجیحی بود.

  سردار کریمیان با اشاره به اینکه ارز ترجیحی تزریق شده به بازار به دلیل ضعف و نبود نظارت لازم بلای جان مردم شد اظهار کرد: کارتل‌ها، شرکت‌ها و وارد کننده‌ها بیشترین بهره را از ارز ترجیحی برده‌اند و فشار اقتصادی ناشی از این ناعدالتی بر مردم وارد شد. 

وی در ادامه با یادآوری تلاش دشمنان برای سنگ اندازی بر سر راه ملت در جریان جراحی اقتصادی برنامه ریزی میکنند، گفت: دشمنان از حذف ترجیحی ناراحتند چرا که دستهای پنهان آنها از اقتصاد کشور قطع شده است. ملت ایران هرگز شیطنتهای دشمنان را در طول دوران انقلاب فراموش نخواهد کرد زیرا به خوبی میداند که دشمنی دشمن با ما ابدی‌ست، حفظ آمادگی ما هم باید ابدی باشد..  

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) در پایان یادآور شد: مردم از گرانی‌ها و شرایط موجود ناراضی و گله مندند اما همواره ثابت کرده‌اند که نظام را دوست دارند و همیشه پای کار بوده و هستند.

ارسال نظرات