مسئول بسیج عشایری کشور گفت: در استقبال از کنگره ملی بزرگداشت ده هزار شهید جامعه عشایری کشور، 32 گروه جهادی دامپزشکی در مناطق عشایری استان چهارمحال و بختیاری حضور خواهند یافت.
کد خبر: ۹۴۳۵۶۶۸
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳

احمد سعیدی مسئول بسیج عشایری کشور در جمع خبرنگاران گفت: در استقبال از کنگره ملی بزرگداشت ده هزار شهید جامعه عشایری کشور، رزمایش بزرگ قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی با همکاری سازمان دامپزشکی کشور و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در مناطق عشایری استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

سعیدی افزود: این رزمایش از دوازدهم خرداد ماه با تجمع گروههای جهادی در مرکز استان چهارمحال و بختیاری آغاز خواهد شد و بیش از 150 نفر از جهادگران دامپزشک کشور جهت ارائه خدمت به استان اعزام خواهند شد.

وی گفت مناطق هدف جهت خدمت رسانی، مناطق عشایری حوزه استحفاظی چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

سعیدی تاکید کرد؛ در روز 14 خرداد و به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، تیم های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در همراهی با تیم های دامپزشکی، جهت ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی به عشایر به مناطق هدف اعزام خواهند شد.

مسئول بسیج عشایری با اشاره به رویکرد محرومیت زدایی در کنگره شهدای عشایر گفت: عرصه های مختلفی در این رزمایش جهت خدمت رسانی به عشایر در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به رفع محرومیت در عرصه های واکسیناسیون دام وطیور، ویزیت و درمان دام و طیور، ارائه دارو و سموم به صورت رایگان، آموزش بیماری های مشترک دام و انسان، کمک به آبرسانی به مناطق محروم و کم برخوردار، توزیع بسته های معیشتی، خدمات بهداشتی و درمانی و خدمات کشاورزی تخصصی در مناطق مشترک عشایری و روستایی اشاره کرد.

ارسال نظرات