خبرهای داغ:
فرمانده یگان آموزش شهید سلیمانی سپاه ناحیه همدان:
همدان-فرمانده یگان آموزش شهید سلیمانی سپاه ناحیه همدان  گفت: در جریان عملیات غرورآفرین بیت المقدس، علاوه بر آزادی خرمشهر توانستیم ۱۹ هزار نفر از نیروهای دشمن را به اسارت بگیریم.
کد خبر: ۹۴۳۵۷۸۹
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
۱۹ هزار نیروی دشمن در عملیات بیت المقدس به اسارت درآمد

به گزارش خبرگزاری بسیج، باقر نوابی در جمع بسیجیان حوزه حضرت فاطمه (س) همدان در یادواره‌ای که به مناسبت یادبود شهید امیر طلایی، شهید شاخص سال ۱۴۰۱ شهرستان همدان در سالن آمفی تئاتر باغ موزه برگزارشد، ضمن تبریک سالروز گرامیداشت فتح خرمشهر اظهار داشت: هدف اعراب و صدام از تجاوز به خاک ایران، تصرف خوزستان بود.

وی گفت: در جریان عملیات غرورآفرین بیت المقدس، علاوه بر آزادی خرمشهر توانستیم ۱۹ هزار نفر از نیروهای دشمن را به اسارت بگیریم.

فرمانده یگان آموزش شهید سلیمانی سپاه ناحیه همدان  تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی در استان همدان ۱۶ هزار و ۵۰۰ شهید و مجروح داشتیم که از این مجموع، سهم استان همدان از این عملیات غرورآمیز، ۵۵ شهید سرفراز بود.

وی در ادامه به زندگینامه شهید شاخص همدان، امیرطلایی پرداخت و گفت: شهید سرلشگر شهبازی، فرمانده سپاه همدان بود که در شب دوم خرداد سال ۶۱، کنار نهر خین با اثبات ترکش توپ دشمن به شهادت رسید.

نوابی با بیان اینکه این شهید عزیز رزمی‌کار و غواص بود که در عملیات کربلای چهار به درجه رفیع شهادت رسید‌، با اشاره به فرازی از وصیتنامه این شهید بیان کرد: سفارش شهید طلایی این بود که به وسیله علم و ورزش با جهل و تنبلی مبارزه کنید.

در حاشیه این یادواره، گروه تئاتر بسیج با محوریت فدائیان رهبر به هنرنمایی پرداختند و در ادامه، گروه سرود سلام فرمانده اجرا شدو از دیگر برنامه‌های این مراسم بازدید از باغ موزه دفاع مقدس بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات