خبرهای داغ:

دیدار گردان107امام حسین(علیه السلام)از خانواده های شهدا

به مناسبت شهادت رییس مذهب تشییع امام جعفرصادق (علیه السلام) تعدادی از رزمندگان و بسیجیان گردان107امام حسین(علیه السلام) باخانواده شهید والامقام محمد قاضی دیدار کردند.
کد خبر: ۹۴۳۵۹۰۵
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی وتبلیغات لشکر ۱۴امام حسین(علیه السلام)  به مناسبت شهادت رییس مذهب تشییع امام جعفرصادق (علیه السلام) تعدادی از رزمندگان و بسیجیان گردان107امام حسین(علیه السلام) باخانواده شهید والامقام محمد قاضی دیدار کردند.

فرمانده گردان ۱۰۷امام حسین(علیه السلام) ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رییس مذهب تشییع امام جعفرصادق (علیه السلام)  گفت: در این دیدار رزمندگان وبسیجیان گردان ۱۰۷امام حسین(ع)همزمان با سوم خرداد وسالگرد آزادسازی خرمشهر باحاجیه خانم فاطمه قاضی مادر بزرگوارشهید محمدقاضی و خواهر شهید هاشم قاضی و مادر همسر شهید حسن قاضی دیدار کردند .

این فرمانده در جمع خانواده شهدا با اشاره به رشادتهای شهدا بخصوص شهدای فتح خرمشهر گفت:روز سوم خرداد ماه نماد مقاومت مردم خرمشهرو حماسه ای از یاد نرفتنی است؛ چرا که مردم این شهر در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند. سوم خرداد و فتح خرمشهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است.

این فرمانده بیان داشت: در سوم خرداد 1361 يکي از بارزترين جلوه‌هاي نصرالهي و يکي از مهمترين و زيباترين روزهاي انقلاب اسلامي ايران مي‌باشد. در اين روز شهر مقاوم خيز خرمشهر که پس از 35 روز پايداري و مقاومت در 4 آبان 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز (19 ماه) ، بار ديگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخريب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.

این فرمانده ادامه داد: آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد سال 1361 بعنوان مهم‌ترین هدف عملیات بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی علی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به فرماندهی محسن رضایی) انجام گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد:در جریان آزادسازی خرمشهر حدود ۱۶ هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و همچنین ۱۹ هزار نفر نیروی عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند. ایران در جریان عملیات ۲۶ روزه بیت‌المقدس که به آزادی خرمشهر انجامید ۶٬۰۰۰ شهید تقدیم اسلام نمود

ارسال نظرات
پر بیننده ها