خبرهای داغ:
جوان نخبه قرآنی در گفت وگو با خبرنگار «بسیج»:

ریشه مشکلات فرهنگی از عدم تمسک به قرآن و اهل‌بیت نشأت می‌گیرد/ از مجالست و مؤانست با قرآن غفلت نکنیم

نخبه قرآنی: یکی از عواملی که باعث شده سبک زندگی قرآنی فراموش شود مجالست و مؤانست کمتر با این کتاب آسمانی بی‌نظیر است که اگر انسان با کسی دوست شود بعد از مدتی رفتار او در انسان تجلی پیدا می‌کند دوستی و همراهی با قرآن همین دوستی است که خیلی از ما از آن غافل هستیم.
کد خبر: ۹۴۳۶۱۶۴
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  « اگر بتوانیم با قرآن انس بگیریم، معارف قرآن را در دل و جان خودمان نفوذ بدهیم، زندگى ما و جامعه‌ى ما قرآنى خواهد شد؛ احتیاج به فعالیت و فشار و سیاستگذارى ندارد. اصل این است كه دلمان، جانمان و معرفتمان حقیقتاً قرآنى باشد.»

 

« انس با قرآن، آشنائى با قرآن، ما را نزدیك میكند. این جلسات قرآنى، این دوره‌هاى قرآنى، این مسابقات قرآنى، اینى كه ما به تربیت قرّاء و حفّاظ دل بستیم، به خاطر این است؛ اینها همه‌اش مقدمه است؛ ولى مقدمات لازمى است.»

این بیانات ارزنده برگرفته از قرآن در کلام رهبری است.

 زهرا صناعی متولد فردوس و دارای مدرک لیسانس تربیت بدنی است که از ده سالگی در کلاسهای قرآن شرکت داشته است.

این جوان نخبه قرآنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: در مسابقات را از مقطع راهنمایی به بعد تقریبا هرسال شرکت داشتم. رشته ای که بیشتر شرکت داشتم  و در واقع استعدادم در  رشته قرائت قرآن و صوت و لحن است.

 

صناعی افزود: تقریبا هرسال خداوند بهم این توفیقو میداد که دراین رشته ورشته های قرآنی دیگه مثل قصص قرآن رتبه کسب کنم. در چندسال اخیر تصمیم گرفتم شروع به حفظ قرآن کنم. وتا الان ۱۲ جز از قرآن را  خدا توفیق داده حفظ کنم.

وی خاطرنشان کرد: سطح مسابقات قرآن بسیج خوب بود و تشکر ویژه دارم از برگزارکنندگان و به‌خصوص حجت‌الاسلام کام‌جو مسئول دارالقرآن بسیج سپاه انصارالرضا علیه السلام استان که نهایت مهمان‌نوازی را داشته‌اند و در راستای انتشار فرهنگ قرآنی زحمت زیادی می‌کشند.

جوان نخبه قرآنی افزود: پیشنهادم به دست اندرکاران مسابقات قرآنی  این است که چون هر سال افراد بخصوصی رتبه می‌آورند از بقیه افرادی که با وجود مشقات زندگی در مسابقات حضور دارند نیز تقدیری هرچند اندک به عمل آید.

 وی با بیان اینکه قرآن همان نوری است که در دنیای شلوغ و پرهیاهوی امروز هر کدام از ما به دنبالش هستیم ابراز داشت: من از زمانی‌که وارد عرصه حفظ قرآن شدم و ساعات بیشتری را با قرآن بودم نوری درون قلبم و در زندگی‌ام روشن‌شده که در سایه آن امید انسان به زندگی و تحمل و صبر انسان زیاد می‌شود و بدیهی است اگر اکثر افراد جامعه دچار این تغییر شوند جامعه نیز متحول می‌شود و به سمت یک جامعه آرام‌تر و صبورتر خواهیم رفت.

 صناعی متذکر شد: ازجمله عواملی که مسلمین را به سمت وحدت سوق می‌دهد قرآن و عمل به دستورات قرآنی است که همین وحدت عامل پیروزی مسلمانان بر کفار بوده‌است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که باعث شده سبک زندگی قرآنی فراموش شود مجالست و مؤانست کمتر با این کتاب آسمانی بی‌نظیر است که اگر انسان با کسی دوست شود بعد از مدتی رفتار او در انسان تجلی پیدا می‌کند دوستی و همراهی با قرآن همین دوستی است که خیلی از ما از آن غافل هستیم.

 جوان نخبه قرآنی گفت: مهم‌ترین درسی که تا حالا از قرآن گرفتم  قرآن دوستی است که وقتی با او رفاقت می‌کنی دیگر نمی‌توانی از او جدا شوی، قرآن دوستی است که در بدترین شرایط و مشکلات به انسان قوت قلب، توکل و آرامش می‌دهد فکر می‌کنم که کوچک‌ترین وظیفه همه ما در قبال قرآن این باشد که بیشتر آن را بخوانیم و بیشتر در آیات قرآن تدبر کنیم.

وی با بیان اینکه به‌نظر من ریشه مشکلات فرهنگی از عدم تمسک به قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام نشأت می‌گیرد اظهار کرد: امروزه خیلی از ما جوان‌ها برای کسب آرامش در دنیای مجازی دنبال راهکار و چاره می‌گردیم راهکارهایی که هزاران سال پیش در قرآن و سیره ائمه ما آمده‌است و فقط کافی است به آن‌ها دل بسپاریم و به آن‌ها اطمینان و اعتماد داشته‌باشیم و درخواست رهبر عزیز ما از جوانان این است که مؤانست بیشتر با قرآن داشته‌باشیم و در آیاتش تدبر کنیم.

مقام عظمای ولایت همچنین فرمودند « من باز هم به جوانان عزیزمان توصیه میكنم كه با قرآن انس بگیرید، با قرآن مجالست كنید.  هر بارى كه شما با قرآن نشست و برخاست كنید، یك پرده از پرده‌هاى جهالت شما برداشته میشود؛ یك چشمه از چشمه‌هاى نورانیت در دل شما گشایش پیدا میكند و جارى میشود. انس با قرآن، مجالست با قرآن، تفهم قرآن، تدبر در قرآن، اینها لازم است».

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار