خبرهای داغ:
رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند خبر داد

تولید ۱۵۰ مترمربع فرش دست بافت توسط مددجویان هنرمند نهاوندی

همدان-رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند از تولید ۱۵۰ مترمربع فرش دست بافت توسط مددجویان هنرمند نهاوندی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۶۲۴۹
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵

محمد مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند، از تولید فرش دستباف توسط زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد خبر داد و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ مددجویان شهرستان نهاوند ۴۴ تخته فرش به مساحت ۱۵۰ مترمربع بافتند.

وی افزود: این نهاد با شناسایی طرح‌های نوین و موردنیاز بازار، تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان باقیمت مناسب‌تر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان کارآفرین تحت حمایت کند.

رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند تعداد زنان تحت حمایت امداد شهرستان نهاند را ۴ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: ۳ هزار و ۱۰۰ نفر از این تعداد، بانوان سرپرست خانوار هستند و از این تعداد ۱۷۰ نفر مشترک طرح‌های قالیبافی کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: کمیته امداد در این راستا ضمن برگزاری جلسه استعدادسنجی و مشاوره شغلی به‌صورت چهره‌به‌چهره، متقاضیان بافت فرش برای طی مراحل اداری و تکمیل پرونده به کارشناس خودکفایی (فرش) معرفی می‌شوند که در مرحله بافت فرش استادکار ناظر به‌صورت منظم (ماهیانه) بر روند بافت نظارت کرده و در پایان ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، نسبت به فروش فرش به قیمت مناسب‌تر در خارج از استان اقدام می‌کند.

مرادی اشاره کرد: در سال گذشته ۱۵۰ مترمربع فرش بافته‌شده توسط مددجویان تحت حمایت امداد شهرستان نهاوند به مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان فروخته‌شده و به‌حساب بافندگان واریز شد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات