تزریق 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صندوق قرض الحسنه بسیج در سال جاری/رفسنجان

مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج از پرداخت 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صندوق ها با همکاری بانک رسالت در سال 1401 خبر داد
کد خبر: ۹۴۳۶۶۶۷
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ احسان فرهی مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج در حاشیه بازدید از صندوق های تعاونی بسیج سازندگی شهرستان رفسنجان، اظهار کرد: صندوق های قرض الحسنه بسیج از سال 97 در سراسر کشور راه اندازی شده و در حال حاضر 27 هزار صندوق قرض الحسنه در سطح کل کشور داریم.
وی با اشاره به اینکه در سطح کشور یک میلیون و 400 هزار نفر عضو صندوق قرض الحسنه بسیج هستند که قریب به 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات به این صندوق ها تزریق شده است، افزود: هدف از بازرسی از این صندوق ها، بررسی میزان کیفی و اعضای صندوق های قرص الحسنه در روستاهاست و اینکه تسهیلاتی که در استان ها به نقاط هدف و تعاونی ارائه شده تا چه میزان به صندوق ها کمک کرده است.
فرهی وضعیت کیفی صندوق های قرض الحسنه استان کرمان را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توزیع تسهیلات در استان، بالای 95 درصد تسهیلات به دست متقاضی اصلی رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان هایی که بازدید کردیم، استان کرمان بهترین استانی بوده که این تسهیلات را در بسیج سازندگی به خوبی توزیع نموده است.
مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج از پرداخت 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صندوق ها با همکاری بانک رسالت در سال 1401 خبر داد و گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات، در بحث اشتغالزایی کمک خوبی به مناطق کم برخوردار خواهد شد.
فرهی هم چنین از راه اندازی 110 واحد پنل خورشیدی در راستای ایجاد اشتغال خبر داد و افزود:  یکی از طرح های جدیدی که در سطح همه استان های کشور بخصوص استان کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و استان های که از نظر تابش آفتاب وضعیت خوبی دارند، اجرایی می شود، راه اندازی  110 واحد پنل خورشیدی به مبلغ تسهیلات 100 میلیون تومان در راستای ایجاد اشتغال و درآمد برای خانواده های کم برخوردار است که این تسهیلات با هماهنگی بسیج سازندگی نواحی به متقاضیان ارائه می شود.
مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج عنوان کرد: این صندوق ها می تواند به اشتغال کمک نماید و در تعاونی ها برای اشتغال پایدار اقدامات خوبی انجام شده است.
وی ادامه داد: در سطح کشور 60 درصد صندوق های قرض الحسنه بسیج توانسته است اقدامات مثبتی برای راه اندازی شغل انجام دهند که در ادامه برای ایجاد شغل پایدار باید تسهیلات 100 میلیون تومانی به متقاضی پرداخت شود تا شغلش پایدار بماند.
فرهی گفت: در سطح کشور قرض الحسنه بسیج سازندگی به اشتغال و حل مشکلات حوزه معیشتی مردم کمک می کند و این تسهیلات به سهولت در دسترس متقاضی قرار می گیرد.

ارسال نظرات