جهاد تبیین (2)

منظومه فکری امام خمینی (رحمه الله علیه)

سالهاست که دشمنان امام (ره) و انقلاب به دنبال تحریف انقلاب و اصول مبتنی بر آن هستند و شخصیت امام خمینی (ره) که بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی است از تحریف مستثنی نبوده است بلکه تحریف شخصیت امام (ره) که همان ارکان اصلی شخصیت آن انسان بزرگ است به شدت از سوی دشمنان انقلاب و امام (ره) دنبال می شود که ارکان شخصیت آن بزرگوار ، یا مجهول بماند و یا غلط معنا شود .
کد خبر: ۹۴۳۶۷۰۴
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷

قطعا برای شناخت شخصیت امام (ره) باید مجموعه خصوصیات و ویژگی های فکری ایشان را بررسی کرد تا به مکتب امام (ره) دست پیدا کرد که مبتنی بر یک جهان بینی است که این جهان بینی عبارت است از توحید ، همه ی فعالیت های او ، همه ی منطق او مبتنی بود بر توحید که زیر بنای اصلی همه ی تفکرات اسلامی است .

بیان شد که منظومه فکری امام (ره) تمام خصوصیات کامل یک مکتب فکری و اجتماعی و سیاسی است که به روز بود و مورد ابتلای جوامع بشری و جامعه ی ایرانی ، زنده بود و پویا و پر تحرک و عملیاتی که مسیر کشور ما را عوض کرد .

ما ملتی بودیم زیردست و غرقه در بی هدفی و نا امیدی ، وابسته که به عمد ما را به عقب نگه داشته بودند هم فکر خود را و هم فرهنگ خویش را بر ما تحمیل می کردند و منابع اقتصادی را می بردند و لجنزاری از عادت های زشت را به سوی کشور ما سرازیر می کردند.

امام (ره) ما را تبدیل کرد به یک ملت زنده ، پر امید و پر انگیزه ، ملتی دارای هدف ها و آرمان های برزرگ ، اگرچه ما با هدف های خودمان هنوز خیلی فاصله داریم ، اما مهم اینست که درحال حرکتیم ، در حال پیشرفتیم و جوانان ما می توانند به این اهداف برسند . می توانند عدالت اجتماعی را به طور کامل تأمین کنند . می توانند ما را دارای قدرت متناسب با هویت تاریخی خودمان تبدیل کنند ، نهضت امام خمینی (ره) بود که ما را از خواب آلودگی ، سستی و  نا امیدی بیرون آورد .

اگر ملت ایران بخواهند به قله ی آن هدف ها برسند ، باید امام (ره) را خوب بشناسند .

اینجاست که خط تحریف امام (ره) اهمیت پیدا می کند چرا که تحریف امام (ره) تحریف یک مکتب است و تحریف یک مکتب برابر است با نابودی و یا انحراف آن مکتب ، بنابراین باید هوشیار باشیم که مکتب امام (ره) را درست بشناسیم .

گرچه اصول و مبانی حضرت امام (ره) بیش از مواردی است که اینجا آورده می شود ، منتها در این نوشتار به هفت مورد به صورت فهرست وار اشاره می شود .

ا- اثبات اسلام ناب محمدی (صل الله علیه و آله و سلم) و نفی اسلام آمریکایی

2- اتَکا به کمک الهی و اعتماد به صدق وعده الهی و بی اعتنایی به قدرت های مستکبر و زورگوی جهانی

3- اعتماد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکز های دولتی

4- حمایت جدَی از محرومان و مستضعفان

5- قرار داشتن در جبهه ی مخالف قلدران بین المللی و مستکبران

6- استقلال کشور و ردَ سلطه پذیری

7- وحدت ملَی و توجه به توطئه های تفرقه افکن

باید تلاش نمود تا اصول و مبانی مکتب امام (ره) به طور کامل تبیین گردد تا نسل امروز ، منظومه ی فکری امام خمینی (ره) را خوب بشناسند و در گام دوم انقلاب با هوشیاری و بصیرت و آگاهی برای رسیدن به هدف های بزرگ انقلاب قدم بردارد و به فضل الهی زمینه را برای ظهور آن منجی عالم بشریت در تحقق تمدَن اسلامی فراهم نماید .

این نوشتار مضمون بازخوانی متن و محتوای سخنان رهبر معظَم انقلاب مدَ ظلَه العالی در بیست و ششمین سالگرد رحلت حضرت امام (ره) می باشد  که به اختصار بیان شد . می طلبد نخبگان ، پژوهندگان ، جوانان دانشجو در تبیین منظومه فکری امام (ره) در سخنان رهبر معظم انقلاب مدَ ظله العالی بیشتر تلاش کنند .

این یادداشت تلنگری است برای آگاهی و بصیرت نسبت به مکتب امام (ره) ، خط امام (ره) و راه امام (ره) تا در این مسیر پر برکت که حضرت امام (ره) برای ما گشوده است انحرافی بوجود نیاید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات