خبرهای داغ:
همدان- رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر با بیان اینکه عمده جذب نیرو در آموزش و پرورش را از طریق آزمون استخدامی دانست و گفت: امسال چالشی‌ترین سال ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۹۴۳۶۷۱۷
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی عابدینی نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: تمامی منابع تربیتی دنیا با محوریت قرآن و نظرات تربیتی بسیاری از استادان اخلاق از جمله شهید مطهری و امام خمینی (ره) و هر فرد دیگری که در حوزه تربیتی حرفی برای گفتن داشتند، در این سند دیده شده است.

وی با بیان اینکه تنظیم سند ۳۰ درصد راه بوده و ۷۰ درصد مابقی اجرای آن است، ادامه داد: هدف اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت شهروندی کامل و جامع الاطراف (آنچه همه جوانب در آن رعایت شده باشد) است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه در این سند برنامه‌های سالانه آموزش و پرورش در سطح کلی، استانی و شهرستانی تدوین شده است، گفت: برنامه سالانه مدارس همان برنامه شهرستانی سند تحول بنیادین است که هر ساله قبل از آغاز سال تحصیلی به مدیران ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به متمرکز بودن سیاست‌گذاری در وزارت آموزش و پرورش، مطرح کرد: با جابجایی افراد مختلف در وزارت آموزش و پرورش این سند مورد بی مهری قرار می‌گیرد.

عابدینی نیا عمده جذب نیرو در آموزش و پرورش را از طریق آزمون استخدامی دانست و افزود: امسال چالشی‌ترین سال ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال با 2 هزار نفر کسری نیروی انسانی در استان مواجه باشیم، تصریح کرد: در شهرستان ملایر نیز امسال به دلیل افزایش تعداد بازنشستگان، با کمبود ۵۰۰ نفری نیروی انسانی مواجه هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه سال آینده دانشجو معلمان فارغ التحصیل این کمبود نیروی انسانی را تا حدودی برطرف کرده و وضعیت بهتری خواهیم داشت، ادامه داد: به دلیل کمبود نیروی انسانی در مدارس، تنها معلم و مدیر در اولویت هستند و در صورت وجود نیرو، معاون هم اضافه می‌شود.

وی به ۶۰ نفر نیروی خرید خدمتی شهرستان در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: حقوق ماه‌های مهر، آبان و آذر این نیروها پرداخت شده و قرار است حقوق ماه های فروردین و اردیبهشت نیز توسط موسس پرداخت شود.

عابدینی نیا با بیان اینکه امسال یک هزار و ۶۴۸ دانش‌آموز پایه دوازدهم داریم، اضافه کرد: قرار شده است که دانش آموزان پایه دوازدهم سال آینده تعطیلی بعد از ایام نوروز را نداشته باشند و در مدرسه حضور پیدا کنند.

وی در بخش دیگری در مورد مبلغ شهریه مدارس گفت: شهریه مدارس استعدادهای درخشان از استان اعلام می‌شود و مبلغ شهریه مدارس شاهد نیز توسط ستاد شاهد استان تعیین می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر ادامه داد: شهریه مدارس نمونه دولتی قبلا توسط استان اعلام می شد اما از زمان شیوع کرونا در شورای آموزش و پرورش شهرستان بر اساس زیست بوم شهر تصمیم گرفته می شود که در حال حاضر تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس هیئت امنایی در شورای آموزش و پرورش شهرستان تعیین می شود، تاکید کرد: آموزش و پرورش هیچ دخل و تصرفی در تعیین شهریه مدارس غیر دولتی ندارد و تصویب مبلغ شهریه این مدارس با سامانه وزارتی است.

وی با تاکید بر اینکه مدارس دولتی به منظور بهبود کیفیت آموزشی موقع ثبت نام می توانند مبالغی به نام کمک های مردمی دریافت کنند، گفت: پرداخت این مبلغ اجباری نیست.
عابدینی نیا با تاکید بر ضرورت حفظ عدالت آموزشی برای مستضعفین و دانش آموزان حاشیه شهر و روستاها، مطرح کرد: بار بزرگی از اقدامات تربیتی و آموزشی بر دوش مدارس غیر دولتی است اما تعداد بسیار کمی از این مدارس تخلفاتی دارند که پیگیری خواهد شد.

وی موسسه نخبگان مصباح الهدی، طرح هجرت بسیج، کانون دانش آموزی امام خمینی(ره) و مدرس، ۶ سالن ورزشی و مجموعه چمن الهیه را از جمله مراکز تربیتی و ورزشی برشمرد که در ایام تعطیلات تابستان برای دانش آموزان کلاس برگزار می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر در ادامه به ۱۰ پروژه نیمه کاره در شهرستان اشاره و بیان کرد: احداث مدرسه در منطقه مسکن مهر، تخریب و بازسازی هنرستان تربیت واقع در بلوار انصار المهدی و احداث زمین فوتبال ساحلی در هنرستان اختر مدنی از جمله پیشنهادات در دست بررسی و پیگیری است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی مدرسه شهید سلیمانی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این مدرسه در دوره متوسطه اول تا آغاز سال تحصیلی جدید وارد مدار آموزشی شهرستان شود.

عابدینی نیا تصریح کرد: مدرسه خیرساز مهر پدری ۸۵ درصد، مدرسه آینده ساز ۶۰ درصد، آموزشگاه خیرساز بحرینی ۸۰ درصد، کانون فرهنگی آینده سازان ۵۰ درصد، استخر شهید باقری ۴۰ درصد، سالن ورزشی روستای علوی ۹۵ درصد و سالن سینما فرهنگیان ملایر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی از اجرای طرح شهید سلیمانی مبنی بر احداث ۵ زمین چمن مصنوعی در مدارس حاشیه شهر خبر داد و گفت: چمن ها به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان خریداری شده و در صورت انجام عملیات زیرسازی توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اواخر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات