خبرهای داغ:
همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: مکتب امام خمینی (ره) بر اصل محوری ولایت مطلقه فقیه استوار است که ولایت فقیه در تداوم ولایت ائمه معصومین (ع) است.
کد خبر: ۹۴۳۶۸۷۰
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
مکتب امام خمینی (ره) بر اصل محوری ولایت مطلقه فقیه استوار است

حجت الاسلام علی حسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان عنوان کرد: مکتب امام خمینی (ره) بر اصل محوری ولایت مطلقه فقیه استوار است که ولایت فقیه در تداوم ولایت ائمه معصومین (ع) است.

وی با اشاره به ویژگی‌های مکتب امام خمینی (ره) اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز مکتب بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی بود، به طوری که امام خمینی (ره) اعتقاد راسخ و صادقانه‌ای به نقش مردم داشت، آن هم مردم سالای که از متن اسلام گرفته شده باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: دومین ویژگی مکتب امام راحل، استقلال است، استقلال از جمله اهداف مقدسی بود که امام امت و امت امام به دنبال کسب آن و گسترش آن در دیگر کشورهای اسلامی بود.

وی ضمن تشریح منظومه فکری امام خمینی(ره) گفت: در این منظومه عدالت و توجه به محرومان جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان اصل اساسی مورد توجه قرار گرفته است.

حسنی ادامه داد: معنویت در مکتب امام خمینی(ره) یکی از ارکان اصلی به شمار می‌رود که در اندیشه امام(ره) و رفتار او ساری و جاری بود که نشانگر این است که مکتب ایشان برگرفته از اسلام ناب محمدی است.

وی افزود: استکبارستیزی شاخصه دیگر مکتب امام بزرگوار ما است که ریشه در توحید دارد چرا که انبیاء سلف به موازات دعوت به توحید مبارزه با ستمگران را با هدف نجات بشریت از ظلم وستم در راس مأموریت‌های خود قرار داده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان در پایان با اشاره به تجلی این خصوصیات بعد از رحلت امام(ره) گفت: امام خمینی(ره) در راستای استکبارستیزی، دفاع از مظلومان و مستضعفان را مورد توجه قرار داده بود و همواره انقلاب را انقلاب مستضعفان و پابرهنه‌گان می‌دانست که این ویژگی‌ها در خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری به مراتب راسخ‌تر موجود است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات