خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه موقت همدان نهادینه شدن گفتمان کرامت در جامعه را لازم دانست وگفت: باید جنبه‌های معرفتی برنامه‌های دهه کرامت به شکلی عمیق‌تر دیده شود که این موضوع به عنوان یک نیاز عارفانه در جامعه امروز مطرح است.
کد خبر: ۹۴۳۸۲۹۴
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حسن طاهری در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه فرهنگ مودت و محبت به اهل بیت (ع) آثار معنوی چشمگیری در زندگی انسان دارد، اظهار کرد: شناسایی، ترویج و گسترش این فرهنگ در دهه کرامت، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) ‌تا سالروز ولادت امام هشتم شیعیان جهان حضرت رضا (ع) ضرورت دارد.

وی دهه کرامت را بهترین زمان و فرصت برای گسترش فرهنگ مودت به اهل بیت(ع) دانست و گفت: اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) و هدایت جوانان در مسیر معنویت و تقوا در گرو پیروی از حریم ولایت است.

امام جمعه موقت همدان  تصریح کرد: عشق و علاقه به امام هشتم شیعیان یک ظرفیت و سرمایه بزرگ است که با توجه به فرصت زمانی‌ دهه کرامت باید از آن برای ترویج و توسعه فرهنگ کرامت استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان مسلمان باید با مطالعه و یادگیری گفتار، رفتار و سیره  ائمه اطهار (ع) به آن عمل کنیم.

طاهری نهادینه شدن گفتمان کرامت در جامعه را لازم دانست و ادامه داد: باید جنبه‌های معرفتی برنامه‌های دهه کرامت به شکلی عمیق‌تر دیده شود که این موضوع به عنوان یک نیاز عارفانه در جامعه امروز مطرح است.

وی حضور خدام حرم رضوی در استان همزمان با دهه کرامت را فرصت مغتنمی برشمرد و اظهار داشت: لازم است با هم‌افزایی‌ و همکاری دستگاه های مرتبط شخصیت، فضائل و احادیث نورانی امام هشتم(ع) به درستی ترویج شود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه حضرت معصومه (س) بانوی جوان دانشمندی بود که با حضرت رضا علیه السلام ارتباط و قرابت بسیار داشت افزود: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که حضرت معصومه(س) می تواند تمام امت اسلام را شفاعت کند.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری نماز جمعه خاطرنشان کرد: نماز جمعه توانست زمینه الفت و وحدت را میان مسلمانان و ارتباط بیش از گذشته مؤمنان با اسلام، انقلاب و رهبر معظم انقلاب فراهم کند.

طاهری تصریح کرد: نصرت از آن خداست و اگر ما تقوا داشته باشیم خدا به هر طریقی شده حیله دشمنان را نابود خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات