خبرهای داغ:
مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج؛
حجت الاسلام شعبانلی عنوان کرد: امام رضا(ع) در بین همۀ ائمۀ هدی، صریح‌ترین پیام‌های ولایی را به مردم منتقل کردند و می‌توان گفت امام رضا(ع) در بیان و دعوت به امر امامت و ولایت، از جهاتی صریح‌ترین امام بودند.
کد خبر: ۹۴۳۸۷۲۲
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام شعبانلی مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج، در روز ولادت امام رضا(ع) با حضور در ناحیه و جمع سربازان و پایوران عنوان کرد: وقتی نام شریف امام رضا(ع) را می‌شنویم، مهمترین وصف یا ویژگی آن حضرت که باید به ذهن ما خطور کند چیست؟ هیچ‌ یک از ویژگی‌های زندگی امام رضا همچون غربت، شهادت در غربت و غیره نباید مهمترین وصف امام رضا(ع) در ذهن ما باشد. کار خاص و مأموریت ویژۀ حضرت، هیچ‌یک از اینها نبوده است. درست است امام رضا(ع) در حکومت هم ورود کردند، هرچند ایشان به پذیرش ولایت‌عهدی مجبور شدند و در زندگی ائمۀ هدی(ع) بی‌سابقه بود که چنین اتفاقی بیفتد اما این اتفاق استثنایی هم نباید برترین ویژگی حضرت در ذهن ما باشد.

 وی در ادامه اظهار کرد: شجاعت و صراحت امام رضا(ع) در دعوت به امر ولایت و امامت فوق‌العاده بود. وقتی به امام رضا(ع) گفته شد که شما نمی‌ترسید از اینکه هارون شما را هم مانند پدر گرامی‌تان امام موسی‌بن جعفر(ع) به شهادت برساند یا اذیت کند؟ حضرت فرمودند: «همان‌طور که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمودند «اگر ابولهب توانست یک مو از سرِ من کم کند، من پیغمبر شما نیستم» من هم به شما می‌گویم؛ اگر هارون توانست یک مو از سر من کم کند، من امام شما نیستم!» لذا حضرت بدون هیچ واهمه‌ای به امر تبلیغ، تبیین و دعوت به امامت می‌پرداختند.

وی در ادامه افزود: امام رضا(ع) وقتی کمترین فرصت و امکان و کمترین ظرفیت برای آشنایی با مفهوم امامت و ولایت را در میان مردم دید، به اصلی‌ترین مفهوم دینی یعنی ولایت و امامت پرداختند. نمونۀ برجستۀ آن حدیث سلسلة الذهب است.

حجت الاسلام شعبانلی درپایان ضمن محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس امام هشتم و تشکر از حضور مردم در اجتماعات روز های گذشته تصریح کرد: از خدا می‌خواهیم همان‌طور که امام رضا(ع)، ما ولایی‌های ایران اسلامی را تربیت کرده، با تربیت این نفوس مستعد، ما را با رهبر عزیزمان، منتقل‌کنندۀ این جهان به جهان ظهور و مقدمه‌ساز ظهور حضرت قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها