خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع پاسداران سپاه قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان گفت: در قبال جنگ ترکیبی دشمن باید در همه میدان‌های جهاد حاضر شویم که یکی از برجسته‌ترین مصادیق جهاد، جهاد امید آفرینی است.
کد خبر: ۹۴۳۸۹۱۲
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع پاسداران سپاه استان سمنان با اشاره به اصول ضروری در پاسداری از انقلاب اسلامی گفت:پایان ناپذیری تقابل و جنگ ما با جبهه استکبار به این دلیل است که دشمن به انتظار روزی است که ما منفعل و با دنیای استکبار در جنگ نباشیم اما نکته اساسی این است که میدان و عرصه تقابل ممکن است عوض شود اما جنگ همچنان ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: علت این جنگ بی‌پایان این است که خداوند انسان‌ها را غربال کند و میزان دین‌داری مردم را بسنجد تا مشخص شود چه کسانی در ایمانشان صادق هستند و چه کسی در کدام جبهه قرار دارد خداوند متعال با این جنگ می‌خواهد معلوم کند که چه کسانی با امام بودند و تا کجا ثابت‌قدم مانده‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر دو اصل استقامت ایمان اظهار داشت: ایمان دو استقامت می‌خواهد یک استقامت فکری که مانع از ارتجاع فکری و لغزش می‌شود و یک استقامت عملی در پیشبرد اهداف متعالی است .

حاج صادقی گفت: در پاسداری از انقلاب مراقب باشیم تا مردم گرفتار لغزش فکری نشود و امروز یکی از عرصه‌های تقابل ما با دشمنان حفظ آرمان‌ها و اندیشه انقلاب است و آمدن در جبهه حق سخت است اما ماندن در این جبهه سخت‌تر و انقلابی ماندن با ارزش و البته کاری سخت و دشوار است.

وی افزود: امروز دشمنان از یک جبهه عمل نمی‌کنند و از محورهای مختلف درطول این چهل و سه سال با پروژه‌های مذبوحانه ای همچون حمله هزار خنجر در تلاش هستند تا در یک جنگ ترکیبی به اهداف پليدشان دست یابند و لذا در این جنگ سخت ترکیبی جهاد مرکب لازم است و ما باید در همه میدان‌های جهاد حاضر شویم و امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید در همه سنگرها بجنگد، در عرصه‌های مختلف جهاد علمی، خدمت‌رسانی ،سازندگی، سیاسی و جهاد امید آفرینی که یکی از برجسته‌ترین مصادیق جهاد، جهاد امید آفرینی است زیرا که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بدنبال القای یأس و ناامیدی در جامعه هستند و باید آن‌ها را در این جنگ تمام‌عیار ناکام گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: هر کجا که استکبار است ما هستیم و در همه عرصه‌های جهاد آماده‌ایم و در مقابل فتنه که خطرناک‌ترین حمله دشمن است با بصیرت برگرفته از سیره ائمه اطهار(علیهم‌السلام)اجازه نخواهیم داد که دشمنان با ارتجاع روشن‌فکری ارزش‌ها و الگوهای ما را به دوران سیاه قبل‌از انقلاب اسلامی برگرداند و امروز دشمنان بیش‌از گذشته تقابل صریح‌تری با ما دارند و شفاف‌تر و آشکارتر جبهه خود را پیدا کرده‌ اند اما نوع حملات پنهانی تر و پیچیده‌تر شده‌است دشمن چهل و سه سال است که با ما می‌جنگد اما همواره شکست و ناکامی را تجربه کرده‌است انقلاب اسلامی در طول این سالیان علی‌رغم مشکلات توقف نداشته‌است و به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از سنگرهای کلیدی جهان فتح شده‌است و مصادیق فراوان آن در منطقه و جهان به‌روشنی مشهود است .

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی ادامه داد: امروز برجسته‌ترین مصداق جهاد ما باید جهاد کبیر باشد زیرا که دشمن درصدد است تا اراده خود را تحمیل کند و فرماندهی را به دست گیرد و امروز زمان بیان آیات قرآن کریم در مورد جهاد کبیر است، همه جهادها بصیرت می‌خواهد اما جهاد کبیر بصیرت بیشتری را می‌طلبد و باید بصیرت را نسبت‌به دین و اقتضائات زمان تقویت کنیم و بهترین راه برای جهاد کبیر جهاد تبیین و همه موفقیت‌ها ولایت‌مداری است و خداوند متعال را شاکریم که به ما نعمت ولایت ارزانی داشته‌است زیرا که ولایت راهبری می‌کند و نمی‌گذارد در میدان مبارزه بلغزیم و ولایت‌مداری کلید همه موفقیت‌ها است و البته نه‌فقط ولایت‌فقیه یک هدیه بزرگ است بلکه شخص ولی‌فقیه هم یک نعمت بزرگ الهی محسوب می‌شود و ما بدون ولایت به توحید نخواهیم رسید.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه تصریح کرد: سنت خداوند متعال این است که با دو شرط روحیه جهادی و خدامحوری در اهداف ما را پیروز خواهد کرد زیرا که هم راه را به ما نشان می‌دهد و هم یاریمان خواهد کرد و امروز مصداق بارز این مطلب وجود مقام معظم رهبری است.

وی در پایان یادآور شد پاسداری یعنی همچون حضرت علی‌اکبر(ع) در رکاب ولایت باشیم و برای آخرین ضربه به پیکره استکبار آماده شویم زیرا که پاسداران زمینه‌سازان نهضت ظهورند.

گفتنی است اردوی رزمی، فرهنگی قائمیون سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان با اجرای برنامه های مختلف آموزشی ،رزمی و فرهنگی در استان سمنان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها