خبرهای داغ:

راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی مهدا، فرق و مذاهب و اجتماعی در استان سمنان

شاهرود_ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری رویداد شتاب دهنده فرهنگی و رسانه‌ای در شاهرود گفت: کلینیک‌های تخصصی مهدا و فرق و مذاهب و اجتماعی در استان تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۹۰۸۹
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲

راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی مهدا، فرق و مذاهب و اجتماعی در استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام عباس عبداللهی در نشست خبری به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در سالن جلسات اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی در شاهرود با اشاره به برنامه‌های هفته تبلیغ نیز اشاره کرد و گفت: تجلیل از چهره‌های قرآنی استان، ایجاد هشت پایگاه اجتماعی، شش پایگاه در سمنان و دو پایگاه در دامغان و شاهرود و خاص مسئله‌های آسیب‌های اجتماعی و رونمایی از جامعه وعاظ استان و تاسیس کلینیک فرق و مذاهب در شهر سمنان که مشاوره تخصصی به آسیب دیدگان فرق و مذاهب ارائه می‌دهند در این هفته انجام می‌شود.
ریاست سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: مجموعه کلینیک تخصصی در حوزه خانواده طراحی کرده ایم که در شاهرود تاسیس و تبدیل به شبکه در سراسر استان می‌شود در قالب کلینیک تخصصی مهدا در راستای ازدواج و خانواده و تسهیل واسطه گری ازدواج تشکیل می‌شود.
او به برپایی اجتماع فعالین هیأت مذهبی استان در ۳۱ خرداد ماه در شهمیرزاد اشاره کرد و افزود: در این همایش مدیران کشوری و استانی حضور و با همکاری بسیج مداحان و نهاد‌های انقلابی این برنامه اجرا می‌شود و اول تیرماه نیز تجلیل از چهره‌های شاخص تبلیغی را داریم.
عبداللهی تصریح کرد: افتتاح اولین شتاب دهنده فرهنگی و رسانه‌ای در شاهرود و بعد در سمنان راه اندازی می‌شود که مهمترین اقدام در این هفته است و کار ویژه آن، شناسایی استعداد‌های نوجوانان و جوانان در رسانه و کمک گام به گام برای قوی‌تر و حرفه‌ای شدن این استعداد‌ها و ظرفیت‌های آن است.
او با تاکید بر اینکه در زمان ورود ما به سازمان سقف دریافتی طلاب تبلیغی مستقر ۹۰۰ هزار تومان بود و امروز ۲ میلیون تومان است که با حمایت مسئولان استانی انجام ش، گفت: از صد درصد بودجه ردیف پنج ما، ۴۰ درصد خرج مبلغین روستایی داریم که به ائمه جماعت شهری پرداختی نداریم و ۴۰ درصد دیگر بودجه خرج توسعه و جهش کنی و کیفی مناسبت‌های مذهبی شده که صد در صد را به هیأت‌ها دادیم و ۲۰ درصد بودجه مانده را عملیات فرهنگی که ۱۰ کارگاه آموزشی در حوزه ازدواج و طلاق در استان برگزار کردیم.
راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی مهدا، فرق و مذاهب و اجتماعی در استان سمنانریاست سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان، تصریح کرد: جوان‌ترین ساختار اجرایی کشور و استان سمنان را داریم که جوان متولد ۱۳۷۵ رئیس اداره شهرستان است و در حوزه فعالیت‌های فرهنگی فعال‌ترین اداره کل استان سمنان هستیم.
او ادامه داد: تمام ساختار‌های ما رو به رشد و توسعه است و مردم کمک می‌کنند.
او به تأسیس نهاد انقلابی شورای عالی تبلیغات اسلامی کشور در یکم تیر در سال ۱۳۶۰ توسط امام راحل با بیان اینکه در هفته تبلیغ و اطلاع رسانی در سطح استان برنامه‌های در دستور کار داریم، با تشریح کارکرد سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: خیلی‌ها کارکرد سازمان تبلیغات را نمی‌دانند که دلیل آن مهجوریت نهاد‌های دینی و حوزوی است و اطلاع رسانی ضعیف خود ماست.
او با اشاره به حکم رهبر انقلاب اسلامی به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حجت‌الاسلام قمی، اظهار کرد: رهبری در این حکم تاکید دارد، یکی از مهمترین رویش‌های انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این سازمان است.
عبداللهی با تاکید بر اینکه هر نظامی ساختار‌های تحولی خود را می‌خواهد و هر کس دنبال یک تحول اجتماعی است در ساحت کلان حتما باید به این نکته فکر کرده باشد، گفت: امام راحل یک عنصر تمدن اندیش و تمدن ساز است و ساختار سازی‌های امام راحل بسیار مهم است و در این موضوع تحقیقات و پژوهش‌های نشده است.
ریاست سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه یکی از ساختارسازی‌های امام راحل تاسیس شورای عالی تبلیغات اسلامی است که یک دهه بعد تبدیل به سازمان تبلیغات اسلامی شد، اظهار کرد: رهبری انقلاب در حکم خود بر رسالت‌ها و ماموریت‌های سازمان و تبیین و عرضه فکر و فرهنگ اسلامی با توجه به نیاز‌های روز و نوآوری در ادبیات و رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب که به منظور تهی کردن عقبه دینی و مردمی و انقلابی صورت می‌گیرد تاکید داشته و ما دنبال تحقق این راهبرد هستیم.
او با اشاره به راهبرد‌های اساسی سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس منویات رهبری انقلاب، تصریح کرد: راهبری زیست بوم فرهنگی و تبلیغی، عدول از تصدی گری به راهبری کنگش گران اجتماعی، مردمی سازی تبلیغات، رویکرد مسئله محوری و اجتماعی سازی تبلیغ و توسعه شبکه عقلانیت و کادرسازی راهبرد‌های ما در این راستاست.
عبداللهی با تاکید بر اینکه تحول در شبکه امامت و ساختارسازی و کادرسازی مورد توجه است، گفت: در شبکه تبلیغ، مبلغین اعزامی از داخل و خارج استان در مناسبت‌های تبلیغی حضور پیدا می‌کنند و بخش استقرار نیز مبلغین مستقر در روستا‌های استان که در ۷۵ روستای استان و خانه‌های عالم تبلیغ دین می‌کند.
راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی مهدا، فرق و مذاهب و اجتماعی در استان سمناناو به نهاد امامت و مسجد نیز اشاره کرد و گفت: دبیرخانه امور مساجد استان در مرداد سال ۱۴۰۰ به اداره‌کل سازمان تبلیغات تنفیذ شد و ساماندهی امور مساجد انحام و مسئله‌های مساجد استان را در قالب قرارگاه پیامبر اکرم (ص) به ریاست نماینده، ولی فقیه در استان و دبیری سازمان تبلیغات اسلامی و مدیریت اجرایی سپاه هم افزایی در همه حوزه‌های محلات با مرکزیت مسجد انحام می‌شود.
ریاست سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان، به شبکه تشکل‌های دینی اشاره کرد و افزود: بیش از ۸۰۰ هیأت ثبت شده و ۶۰ کانون فرهنگی تبلیغی در استان سمنان فعال هستند و یک مدرسه صدرا داریم و تلاش داریم افزایش دهیم.
او به اداره قرآنی این سازمان نیز اشاره نمود و گفت: امروز سه شنبه ۲۴ خرداد ماه، همایش تجلیل از فعالین و چهره‌های قرآنی استان برگزار می‌شود و اداره کل بانوان با رویکرد عفاف، حجاب و آسیب‌های اجتماعی و جمعیت و... ایجاد شده است و بخش برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌های فرهنگی ما انجام می‌شود.
او به ایجاد دفتر اداره تبلیغات اسلامی در بخش بیارجمند و بسطام و راه اندازی مجدد ایوانکی اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد پست سازمانی ما خالی است و با طلبه و هیأت و فعالین مردمی اداره می‌کنیم که باید سازمان امور اداری و استخدامی به این سازمان توجه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها