مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: مردم خیرخواه استان اردبیل در یک سال گذشته با حضور در مراکز پیش‌بینی شده ثابت و سیار، ۳۶ هزار واحد خون اهدا کردند.
کد خبر: ۹۴۳۹۱۸۱
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

اردبیلی‌ها 36 هزار واحد خون اهدا کردند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شراره دژاکام عصر امروز درآیین تجلیل از اهداکنندگان خون مستمر استان اردبیل گفت: این میزان اهدای خون طی یک سال گذشته با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن چشمگیر بود.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل همچنین با اشاره به تامین خون بیماران بستری در مراکز درمانی استان اردبیل طی یکسال گذشته توسط اهدا کنندگان خود استان گفت: در این مدت، حدود هشت هزار واحد فرآورده خونی نیز در قالب شبکه خون‌رسانی ملی به سایر نقاط کشور ارسال شد.

دژاکام با اشاره به نامیده شدن ۲۴ خرداد به عنوان روز جهانی انتقال خون گفت: شعار جهانی امسالِ انتقال خون، اهدای خون نشانه‌ای از همبستگی، برای نجات بیماران به ما بپیوندید تعیین شده است.

گفتنی است: در این راستا برنامه‌هایی به منظور تجلیل از اهداکنندگان خون در سراسر دنیا و به تبع آن در کشور و استان اردبیل اجرا شد و علاوه بر برنامه‌های یک سال گذشته، در همین ایام نیز اهداکنندگان مستمر، خانواده‌های اهداکنندگان متوفی، به همراه تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم که اهدا کننده خون بودند، تجلیل شدند.

ارسال نظرات