خبرهای داغ:

وابستگی کمتر دانشگاه‌های نسل سوم از لحاظ اقتصادی به دولت

شاهرود_ رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: دانشگاه‌های نسل سوم از لحاظ اقتصادی وابستگی کمتری به دولت دارند.
کد خبر: ۹۴۳۹۲۳۸
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸

وابستگی کمتر دانشگاه‌های نسل سوم از لحاظ اقتصادی به دولتبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر حسین شیبانی در آیین برگزاری استارتاپ پزشکی و فناوری با حضور کارشناسان، فناوران و شرکت کنندگان در محل تالار پورسینای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، با بیان اینکه حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم از اولویت‌ها است، گفت: دانشگاه‌های نسل سوم از لحاظ مادی کمتر به دولت وابسته هستند.
شیبانی بیان کرد: که در دانشگاه‌های نسل سوم علاوه بر آموزش و پژوهش، تبدیل پژوهش به فناوری، تولید کار و ثروت برحسب نیاز جامعه انجام می‌شود و این لازمه پیشروی دانشگاه‌ها به سمت نسل چهارم و ارتقائ جامعه از نظر اقتصادی و اشتغال است.
او با بیان اینکه نیاز امروز دنیا به سمت فناوری و کارآفرینی است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب این نیاز را با نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین تدوین و مسیر راه را برای ما روشن نمود.
شیبانی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از سال۹۳ پردیس علوم فناوری راه اندازی کرد، ابراز داشت: سال گذشته هشت هزار و ۳۷۱ نفر ساعت آموزش در حوزه فناوری ارایه شد که این رقم نسبت به سال‌های قبل از رشد بسیار خوبی برخوردار بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید بر اینکه ۲۶ واحد فناوری در مرکز رشد این دانشگاه فعال هستند که از این تعداد پنج واحد به حوزه دانش بنیان تعلق دارد، تصریح نمود: از جمله اقدام‌های این مرکز تصویب ۶۰ طرح در شورای پژوهشی و همچنین ارائه ۶۳ محصول نمونه اولیه است که از این تعداد برای پنج محصول مجوز صادر و ۶ محصول تجاری شد.
شیبانی از کسب رتبه طلا به اختراع یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد و افزود این دانشگاه با ثبت داخلی ٦٦اختراع و ثبت خارجی ٢اختراع به سمت دانشگاه نسل سوم شدن گام برمی دارد بخصوص که بعد از دو سال و نیم تلاش همکاران عزیز وتقدیم دو شهید عزیز در این مسیر، شرایط بحرانی کرونا امروز در وضعیت کنترل همه گیری قرار داریم و میزان بستری‌های بیمارستان امام حسین (ع) طی چند روز گذشته هیچ بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری نیست و این حاصل تلاش جمعی حوزه سلامت و تمامی مردم در راستای مقابله با این بیماری است.
وابستگی کمتر دانشگاه‌های نسل سوم از لحاظ اقتصادی به دولترئیس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت:در ۸ حوزه با محوریت‌های مهندسی پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، توانبخشی، گیاهان دارویی، صنایع غذایی، بهداشت محیط و حرفه ای، محیط زیست و فراورده‌های بیولوژیک بهداشتی و درمانی این رویداد مهم برگزار می‌گردد.
ناظمی اضافه کرد: شرکت کنندگان به ارائه بیش ۴۰ ایده می‌پردازند که پس از رای گیری ۱۰ ایده تیم سازی می‌شود که در نهایت ۳ تیم برتر و یک تیم دانش آموزی شایسته تقدیر می‌شوند.
اولین رویداد استارت آپی پزشکی و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه، اعضای هیات رییسه دانشگاه، ریاست پارک علم و فناوری استان سمنان، شهردار، رییس واعضای شورای شهر شاهرود، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ها، صاحبان ایده و علاقمندان استارت آپ مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در محل سالن پورسینا دانشکده پزشکی برگزار گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها