طی گزارش مردمی از نبود فضای سبز و امکانات تفریحی به ویژه برای نوجوانان و کودکان منطقه جهانگیری،خبرنگار بسیج با حضور در منطقه یاد شده گزارشی از وضعیت نامناسب فضای تفریحی در این مکان تهیه کرده است
کد خبر: ۹۴۳۹۳۳۱
|
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛طی گزارش مردمی از نبود فضای سبز و امکانات تفریحی به ویژه برای نوجوانان و کودکان منطقه جهانگیری،خبرنگار بسیج با حضور در منطقه یاد شده گزارشی از وضعیت نامناسب فضای تفریحی در این مکان تهیه کرده است.

خیابان جهانگیری اراک به ویژه انتهای این خیابان از آن دسته از مناطقی است که در زمره توسعه و پیشرفت و ساخت و ساز های اخیر در این کلانشهر قرار گرفته است و در سال های اخیر با انبوهی از مجتمع سازی ها با تراکم های بالا و بعضا چند صد واحدی قسمت اعظمی از شهر را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که سابقا این منطقه از باغات و زمین های کشاورزی اراک قدیم بوده و امروزه دستخوش ساخت و سازهای برج سازان قرار گرفته اما سوال اینجاست زمانی که این منطقه برای انبوه سازی انتخاب شده است آیا مسولیتن وقت و مدیران شهری برنامه ریزی واد زیر ساخت های لازم از جمله فضای تفریحی مناسب وبوستان های فضای سب را در نظر نداشته اند که اینگونه به راحتی مجوز های ساخت را یکی پس از دیگیری صادر کرده اند؟

امروزه توجه  و داشتن نگاه  و دغدغه به حقوق شهروندی باید به یکی از اولویت‌های ابتدایی و مهم مدیران شهری مطرح باشد که بی شک یکی از این اولویت ها  داشتن  فضایی پاک، سالم و ایمن در همه حوزه‌های شهری بوده و به یقینا توسعه بوستان ها و  فضاهای سبز در کنار دیگر ماموریت ها و وظایف مدیران شهری این حق شهروندی نیز مهم محسوب می شود.

علی نجفی معاون سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری اراک در گفتگو با بسیج گفت:متاسفانه یکی از مشکلات مهم و نیاز مبرم مردم در منطقه 4 شهری اراک کمبود سرفضای سبز می باشد که نیازمند توجه ویژه در سطوح مختلف می باشد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به در اختیار نداشتن زمین با متراژ مد نظر ایجاد فضای سبز مناسب در منطقه جهانگیری پیشنهادات لازم برای تملک شورای شهر و شهرداری داده شده است.

معاون سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری اراک گفت: در منطقه جهانگیری وجود معارضین و مالکین کار را برای شهرداری سخت و دشوار کرده است که نیاز است در این خصوص چاره اندیشی شود

نجفی بیان کرد:با توجه به تراکم موجود در آن منظقه و ادامه ساخت و ساز ها نیاز های شهروندان کاملا به جا و به حق بوده که شناسایی و برآوردهای لازم شده انجام شده و امیدواریم با در اختیار داشتن زمین لازم بتوانیم خواسته های مردم عزیز را اجرایی نماییم.

 

 

ارسال نظرات