کلهر:مهمترین بازوی ما در مسائل فرهنگی،بسیج ورزشکاران است/اولویت مقابله با زدوبند در ورزش میباشد+فیلم

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت هرکجا وزارت ورزش و سازمان بسیج ورزشکاران در کنار یکدیگر قرار گرفتند، نتایج چشمگیری حاصل شده است.
کد خبر: ۹۴۳۹۶۰۱
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در نشست هم‌اندیشی مسئولین بسیج ورزشکاران استان‌ها گفت: «یکی از حوزه‌های مهمی که بر جامعه تاثیر دارد حوزه ورزش و ورزشکاران است. اصالت یک جامعه با اصالت فرهنگ آن جامعه است و اساسا وقتی تمایز و آن خاص بودگی جامعه حفظ نشود، آن جامعه هویت خود را از دست خواهد داد.»
وی خاطر نشان کرد: «وقتی دو حوزۀ فعالیت فرهنگی و فعالیت ورزشی به هم می‌رسند، به یک نقطه کلیدی در فعالیت‌های اجتماعی تبدیل می‌شوند. وظیفه‌ای که ما داریم این است که چطور از این ظرفیت و موقعیت استفاده کنیم تا ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی‌مان را حفظ و ارتقا دهیم.»
کلهر ضمن بیان اینکه ما اکنون در مسائل فرهنگی در حوزه ورزش با چالش‌های جدی مواجه هستیم، افزود: « درست است که خود قهرمان شدن ورزشکاران و روی سکو رفتن و مدال‌آوریشان خود یک کار فرهنگی است؛ اینکه پرچم ایران به اهتزاز در می‌آید، اینکه ورزشکاران ما با حجاب اسلامی و با شعایر اسلامی در میادین ورزشی حاضر می‌شوند، یک ارزش فرهنگی است ولی به نظر می‌رسد متناسب با ظرفیتی که ما در ورزش داریم و تحولی که به عنوان ابزار هم در سطح جامعه هم در سطح بین‌الملل می‌توانیم استفاده کنیم، فاصله‌ای وجود دارد.»
معاون فرهنگی و توسعه همگانی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: «وقتی از مسائل فرهنگی صحبت می‌کنیم الزاماً مسایل پوششی اولویت نیست، به نظر من اولویت تقلب، زد و بند و دغل‌کاری که در ورزش ممکن است اتفاق بیفتد. ما نباید این مساله را ساده بگیریم؛ این مسأله اتفاق فنی نیست، مربوط به برد و باخت نیست، اتفاقاً مربوط به فرهنگ است. مساله دوپینگ، مسأله صغر سنی و موضوعاتی که مربوط به خود بازی است در نهایت کلیت حوزه را مشخص می‌کند که تا چه حد این بازی جوانمردانه و مبتنی بر رعایت اصول اخلاقی و انسانی بوده است. از اینجا به بعد اتفاق‌های دیگری میفتد، اینکه ورزشکار تا چه حد مسئولیت اجتماعی دارد، از این جهت که او الگوست، این حس و آگاهی در او وجود دارد.»
او سپس گفت: «اینها موضوعات و مسائل اساسی ماست و بدون شک مهم‌ترین بازو اجرایی ما برای پیشبرد این هدف، بسیج ورزشکاران است. در این تجربه 7 یا 8 ماهی که من داشتم و همکاری که با اقای میرجلیلی داشتیم، هر کجا در کنار هم قرار گرفتیم و برنامه مشترک داشتیم و سعی کردیم آن برنامه ارتقا و عمق پیدا کند، نتایجی که حاصل شده، بسیار موثر و قابل قبول بوده و هر کجا ناهماهنگی وجود داشته، به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب یا تفکیک حوزه‌هایی که وجود دارد، و این هم‌افزایی اتفاق نیفتاده، کار نتیجه دلخواه را به دست نیاورده است.»
کلهر در خاتمه نیز خاطر نشان کرد: «من امیدوارم هم معاونت فرهنگی وزارت ورزش و هم سازمان بسیج ورزشکاران برنامه مشترک سالانه با هدف‌گذاری دقیق طراحی کنند تا مأموریتی که بر عهده ما گذاشته شده و آن صیانت و ارتقاء فرهنگ در جامعه ورزشی است به بهترین شکل اتفاق بیفتد.»

ارسال نظرات