ظرفیت تولید سیمان در استان بوشهر افزایش می‌یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از توسعه صنایع و معادن با نگاه به توسعه پایدار و حفظ الزامات زیست محیطی خبر داد و گفت: در این راستا ظرفیت تولید سیمان در استان بوشهر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۴۳۹۶۸۸
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، علی باستین ظهر امروز در نشست بررسی اجرا طرح‌های کارخانه سیمان در استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۳ کارخانه سیمان در این استان فعال است اظهار داشت: ظرفیت سالانه سه کارخانه سیمان استان بوشهر در شهرستان‌های کنگان، دشتی و دشتی ۴ میلیون تن است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه تولید مواد معدنی دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است گفت: هر چند در توسعه صنایع بزرگ و پیشران توسعه نگاه ما معطوف به شهرستان‌های کمتر توسعه یافته و نرخ بیکاری بالا، ایجاد توازن منطقه‌ای است، ولی در جانمایی صنایع بزرگ باید موضوع زیست محیطی و توسعه پایدار مورد توجه ویژه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از توسعه صنایع و معادن با نگاه به توسعه پایدار و حفظ الزامات زیست محیطی خبر داد و گفت: در این راستا با توجه به وجود مواد متعدد و ذخایر معدنی ظرفیت تولید سیمان در استان بوشهر افزایش می‌یابد.
در این نشست چند نقطه در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر برای احداث کارخانه سیمان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مقرر شد بر اساس طرح آمایش و ظرفیت‌های مد نظر برای احداث چهارمین کارخانه سیمان استان بوشهر مشاور همه گزینه‌ها و الزامات زیست محیطی و زیرساخت‌های مورد نیاز این صنعت را ارزیابی و ارائه کند.

حمایت از صنایع معدنی استان بوشهر برای توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از حمایت تولیدکنندگان صنایع معدنی خبر داد و تصریح کرد: در راستای توسعه سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و تأمین مصالح مورد نیاز حمایت از طرح‌های مختلف عمرانی و ساختمانی مورد توجه ویژه است.

مهدی صفوی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ذخایر مهم معدنی است خاطرنشان کرد: این استان در عرصه تولید سیمان در جایگاه مهمی برخوردار است و بر اساس ظرفیت‌های معدنی توسعه صنایع در این حوزه با رعایت مسائل زیست محیطی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ۳ کارخانه سیمان دشتستان،‌مند دشتی و ساروج کنگان با ظرفیت تولید سالانه ۴ میلیون تن در این استان در حال فعالیت است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر فعالیت صنایع را از لازمه‌های اصلی رونق اقتصادی دانست و بیان کرد: توسعه صنایع بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر در اولویت قرار دارد و در سال جاری جواز تأسیس و موافقت اصولی صنایع در عرصه‌های گوناگون افزایش یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات