به مالکان ساختمان‌های عمومی با آسانسورهای خطرناک اخطار داده شد

عبدالرحیم بهره‌مند گفت: تا کنون سه بار به مالکان ساختمان‌های عمومی با آسانسورهای خطرناک اخطار داده شده است و هیچ یک نمی‌تواند منکر این تذکرها شود.
کد خبر: ۹۴۳۹۶۹۹
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: یکی از موارد مورد تأکید سازمان استاندارد، آسانسورهای مراکز عمومی مانند هتل‌ها ساختمان‌های اداری و ساختمان پزشکان است که باید به‌صورت سالانه بررسی شوند و تأییدیه بگیرند.

محمدرحیم بهره‌مند افزود: در این چند سال با وجود تذکرهای استاندارد، مالکان این ساختمان‌ها با بهانه شرایط کرونایی، مراجعه نکرده بودند در حالی که آسانسور ساختمان‌هایشان نواقص زیادی دارند و ناامین هستند.

او اضافه کرد: موضوع ناایمن بودن آسانسورها از بهمن پارسال در شورای فنی استان مطرح و تذکرهای لازم سه بار به مالکان داده شد و هیچ یک نمی‌تواند بگوید تذکری دریافت نکرده است.

بهره‌مند افزود: از ۲۵۸ آسانسور ساختمان‌های عمومی در استان، بیشتر آن‌ها رفع نقص شده اما برخی حتی در سامانه هم ثبت‌نام نکرده‌اند که پس از حکم مراجع قضایی، مهروموم شدند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با تأکید بر این که ما برای احقاق حقوق مردم کوتاه نمی‌آییم، گفت: بیشتر نقص‌ها مربوط به در آسانسورها است که باید خودکار باشد، زیرا درهای لولایی خطرناک است.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری صدا و سیمای مرکز بوشهر

ارسال نظرات
آخرین اخبار