توجه به استان‌های ضعیف در موضوع اخذ مالیات خواسته مهم اصناف و بازاریان است
کد خبر: ۹۴۳۹۷۸۶
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

توجه به استان‌های ضعیف در موضوع اخذ مالیات خواسته مهم اصناف و بازاریان است

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاردبیل ، مسعود ناصری‌راد رئیس اتاق اصناف استان اردبیل صبح امروز در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل اظهار داشت: گلایه اصناف و کسبه در مورد افزایش چند برابر مالیات از درآمدها وجود دارد و این که استان اردبیل در زمان تنظیم بودجه استان‌ها از کم‌ترین سهم برخوردار باشد ولی در زمان مالیات پرداختی اصناف به اندازه پایتخت مالیات پرداخت کند قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: توجه ویژه متولیان مالیاتی کشور به استان‌های ضعیف و کم‌درآمد خواسته و موضوع مورد توجه ماست و به همین منظور امری لازم و ضروری است که به مالیات به عنوان یک قانون لازم‌الاجرا نگریسته شود و در این زمینه افزایش چند برابر مالیات آن هم در زمان شیوع کرونا جای بحث و پیگیری دارد.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل بیان کرد: وضعیت بحرانی اقتصادی و درآمدبازی و افزایش مالیات با این شدت جز ایجاد مشکلات مورد دیگری را به دنبال نخواهد داشت و در این زمینه امری لازم و ضروری است تا در راستای تنظیم بازار و موارد مربوط به آن اقدامات لازم و اساسی انجام یابد تا بتوانیم به تمامی اهداف خود دست یابیم.

وی عنوان کرد: افزایش افسارگسیخته نرخ مالیات سالانه و فشار حداکثری بر بازاریان موضوعی است که به مهمترین دغدغه روز تبدیل شده و افزایش چند صد برابری مالیات آن هم در شرایط اقتصادی فعلی قطعا باعث نارضایتی بازار خواهد شد که در این خصوص لازم است نمایندگان مردم از سران قوا بخواهند تا با ورود جدی به این موضوع شرایط بازنگری این قانون را فراهم کنند.

ناصری‌راد بیان کرد: کاهش بروکراسی‌های اداری و تسهیل در رسیدگی به امورات صنفی استفاده از تجارب پیشکسوتان در دستور کار قرار گرفته تا در آینده‌ای نزدیک در اتاق اصناف مستقر شود.

وی تصریح کرد: رسیدگی به مسائل خُرد نباید باعث اتلاف وقت و غفلت از مسائل کلان اصناف و اتحادیه‌ها شود که در این زمینه دستگاه‌های مربوطه نقش مهمی در کنترل و تنظیم بازار و رسیدگی به تخلفات دارند که می‌توانیم با حل و فصل نامه‌ها و پرونده‌ها در کمیته داوری رسیدگی به وضعیت بازار را بهتر و سریع‌تر به نتیجه برسانیم.

ارسال نظرات