خبرهای داغ:
شعبانی عنوان کرد: ۱۴۷ هزار فقره ابلاغ الکترونیک در استان اجرا شده که با این کار ۹۵ درصد ابلاغ های مخاطبان به صورت غیر حضوری و الکترونیک بوده است.
کد خبر: ۹۴۴۰۰۱۱
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری رییس کل دادگستری استان قزوین و دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین به مناسبت هفته دستگاه قضا با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات دادگستری استان قزوین برگزار شد.

علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه و با اشاره به اینکه اگر تقوا و ترک گناه سرلوحه امور فردی و اجتماعی قرار گیرد بسیاری از معضلات اصلاح می شود، بیان کرد: آنچه در شرع اسلام و دستورات خداوند آمده موجب نشاط و تعالی زندگی دنیایی انسان می شود اما در دنیای امروز گاهی مشاده می شود که غیر مسلمانان در عمل به دستورات دینی بهتر عمل کردند و نتایج ارزشمندی هم گرفتند. لذا باید مراقب باشیم که از این دستورات و عمل به آنها غافل نشویم.

وی با اشاره به سالروز شهادت دکتر بهشتی و آغاز هفته قوه قضاییه اظهار کرد: برای تمام آنچه امروز در اختیار داریم به شهدا مدیونیم و این دین را باید با عمل درست به وظایف خود ادا نماییم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین رسانه را بازوی پرتوان جامعه در عرصه های مختلف اجتماعی نام برد و اضافه کرد: امروز اهمیت رسانه به اندازه ای است که دشمن برای انعکاس تلاش های معاندانه خود از ابزار رسانه استفاده لازم را می برد و این ابزار توانسته نقش خود را به خوبی ایفا نماید اما ما هنوز به درک این مهم نرسیده ایم.

شعبانی با اشاره به اینکه دستگاه قضا از اصحاب رسانه در پیشبرد اهداف انقلاب حمایت می کند، عنوان کرد: اخلاص در عمل مهم است و کار رسانه نیز نوعی جهاد تلقی می شود و در دستگاه قضایی حمایت از اصحاب رسانه را تکلیف خود می دانیم زیرا رسانه ها به تحقق اهداف نظام کمک می کنند و برای حفظ نظام اسلامی باید کنار هم باشیم و از همدیگر حمایت کنیم. البته در کنار حق همیشه وظیفه هم مطرح است و هر کس از این دایره خارج شود با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته ۲۶۸ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شد و با تلاش قضات بیش از ۲۶۰ هزار فقره آن رسیدگی و برای آنها رای صادر شد. همچنین در سال گذشته ۸۱ هزار فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف وارد شد که برای بیشتر آنها رای لازم صادر شده است.

وی در ادامه در خصوص وضعیت زندانیان هم گفت: در سال گذشته 200 نفر از زندانیان به صورت مشروط آزاد شدند و به 3 هزار و 22 نفر نیز مرخصی اعطا شد و پرونده 20 زندانی با مصالحه و رضایت شکات خاتمه یافت و پرونده 690 نفر نیز در سایر جرایم مختومه شد.

شعبانی یادآورشد: برای 1560 نفر از زندانیان هم که رای باز داشتند توانستیم در حین محکومیت شغل ایجاد کنیم و درمان 1700 مددجوی زندانی هم مهیا شد و 2900 زندانی هم از خدمات مشاوره ای برای حل مشکلات خانوادگی برخوردار شدند و کلاس مهارت زندگی برای 2500 زندانی نیز تشکیل شد که مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهارداشت: برای هوشمند سازی اقدامات قضایی طرح های خوبی اجرا شده و با 8370 مورد دادرسی الکترونیک برای تسهیل در امور قضایی مردم اقدام کرده ایم.

شعبانی اظهارداشت: 147 هزار فقره ابلاغ الکترونیک در استان اجرا شده که با این کار 95 درصد ابلاغ های مخاطبان به صورت غیر حضوری و الکترونیک بوده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه با اشاره به بحث تخلفات در دستگاه قضا تصریح کرد: یکی از موضوعات مورد اهمیت ما بحث همکارانی است که مرتکب تخلف می شوند. غالب همکاران ما شبانه روز در حال تلاش هستند. ما با متخلفین برخورد جدی داریم و سعی ما بر این است که آموزش های لازم داده شود که بعضاً با تذکر و اگر نتیجه نداشته باشد با برخوردهای قانونی اقدام می شود اما برای حفظ جایگاه دستگاه قضا و حفظ حریم مردم نظارت ها وجود دارد.

شعبانی با اشاره به بحث اتباع افاغنه یادآور شد: اداره اتباع استانداری وظیفه دارد که نسبت به این جمعیت نظارت داشته باشد و تقریبا به طور هفتگی دستگیری و طرد از مرز وجود دارد اما به طور کلی حوادث کشور افغانستان بر مهاجرت غیرمجاز افاغنه به کشور تاثیر می کذارد اما اجمالا ما نیز در دستگاه قضا به همان میزان که مسوولان ذیربط اعلام می کنند اقدامات لازم قضایی را انجام می دهیم.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی بیان کرد: بخش عمده مسایل اقتصادی که در استان ما وجود دارد در دیگر استان ها هم وجود دارد در عین حال ما در استان و هم مسوولان با طیف ها و اقشار جلساتی داریم و تلاش ما و مدیران دستگاه ها نیز حل مشکلات جامعه است اما باید در نظر داشت برخی تصمیمات کشوری و در سطح کلان است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها