خبرهای داغ:
رئيس اداره حقوقی، ثبتي، اوقافی اداره كل اوقاف و امورخيريه استان قزوين؛

۱۶۲ برگ سند مالکیت برای ۱۸ موقوفه در شهرستان آوج اخذ شد

رئيس اداره حقوقي، ثبتي، اوقافي اداره كل اوقاف و امورخيريه استان قزوين عنوان کرد: تعداد ۱۶۲ برگ سند مالکیت برای ۱۸ موقوفه در شهرستان آوج «روستای چنگوره» اخذ شد.
کد خبر: ۹۴۴۰۰۱۵
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰

قزوین _حسن تقی پور رئيس اداره حقوقي، ثبتي، اوقافي اداره كل اوقاف و امورخيريه استان قزوين در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به ادامه فعالیت این اداره کل در سطح استان جهت سند دار کردن اراضی موقوفه بیان کرد: تعداد ۱۶۲ برگ سند مالکیت برای ۱۸ موقوفه در شهرستان آوج اخذ شد.

 

وی گفت: این تعداد سند واقع در پلاک ۱۱۳ اصلی بخش ۱۰ قزوین «روستای چنگوره» شهرستان آوج می باشد.

 

 رئيس اداره حقوقي، ثبتي، اوقافي اداره كل اوقاف و امورخيريه استان قزوين اظهار کرد: هنوز در این شهرستان روستاهایی وجود دارد که نیازمند اخذ سند اراضی موقوفه هستند. 

 

تقی پور عنوان کرد: به لحاظ اینکه اراضی موقوفه شهرستان آوج مشاع می باشد، مساحت مشخصی برای آن نمی توان عنوان کرد و با توجه به سهم پلاک فقط سهم مشاع آن مربوط به موقوفه است. 

 

وی با اشاره به چشم انداز وقف در راستای اخذ سند برای اراضی موقوفه استان افزود: تفاهم نامه ای بین سازمان اوقاف، سازمان منابع طبیعی منعقد شده و در استان نیز این تفاهم نامه بین ادارات کل مربوطه ایجاد شده که در آن با همکاری اداره کل اوقاف و اداره کل منابع طبیعی، مدارک مربوطه به اداره کل ثبت ارسال شده و امیدواریم در سال جاری و در نهایت تا پایان سال ۱۴۰۲، کل موقوفات استان سند دار شوند.

 

تقی پور گفت: بر اساس این تفاهم نامه، بحث تفکیک مالکیت موقوفات به جریان افتاده و شاهد نتایج مثبت این تفاهم نامه هستیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها