شاهرود_ ریاست دادگستری شهرستان شاهرود با اشاره به ارائه مشاوره رایگان به مردم، گفت: از ۱۱۸۷۸ پرونده وارد به شورای حل اختلاف در سال ۱۴۰۰، ۴۳/۷ درصد منجر به سازش شده است.
کد خبر: ۹۴۴۰۴۰۷
|
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

سازش ۴۳/۷ درصدی پرونده‌های شورای حل اختلاف شاهرود/تقویت احساس عدالت در جامعهبه گزارش خبرنگار بسیج، احمد مطهری نسب در نشست خبری هفته قوه قضاییه در سالن جلسات دادگستری این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای هفتم تیر و هفته حقوق بشر آمریکایی و هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: افتخار خدمت رسانی به مردم در این نهاد را داریم و کجا که موفق عمل کردیم به دلیل این است که فرهنگ به خوبی منتشر شده است و رسانه‌ها نقش خود را به خوبی عمل کردند.
او افزود: دستگاه قضایی حاکمیتی است و وظایف سنگینی به عهده دارد و این‌ها متبلور نمی‌شود مگر با همکاری و همفکری، تواضع و توکل و اخلاق در این نهاد و همه چیز از بی اخلاقی و بداخلاقی است و دستگاه قضا تبلور اخلاق مداری است.
ریاست دادگستری شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه شعار دستگاه قضا تلاش برای خدمت به مردم و خدمت‌گذاری است، با اشاره به ورود دستگاه قضا به دوران تحول و تعالی با تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه، افزود: اکنون در دوران ورود به برون زایی دستگاه قضایی هستیم و برگزاری میز خدمت در مناطق مختلف و حضور در بین مردم در این راستاست.
مطهری نسب خاطر نشان کرد: تقویت رویکرد‌های تخصصی و کارشناسی دستگاه قضایی و اجتناب از برخورد‌های هیجانی و جنجالی و تقویت احساس عدالت در جامعه در دوران تحول و تعالی دستگاه قضا مورد توجه است.
او با تاکید بر اینکه ما مجری عدالت هستیم و باید احساس عدالت را در جامعه بگسترانیم و دنبال رضایتمندی جامعه هستیم، گفت: دنبال تقویت امید در مردم هستیم و امیدآفرینی مهم است و مطالبه گری دستگاه قضایی از خودش مورد توجه است.
سازش ۴۳/۷ درصدی پرونده‌های شورای حل اختلاف شاهرود/تقویت احساس عدالت در جامعهریاست دادگستری شهرستان شاهرود با اشاره به مقابله همه جانبه و تخصصی و به دور از جنجال با مفاسد، به عملکرد یکساله این نهاد پرداخت و افزود: در یکسال گذشته، ۳۷۵۰۹ پرونده وارد دستگاه قضا شده که ۲۵۲ پرونده بیشتر از سال قبل است که ۳۷۷۶۱ پرونده مختومه شده است که ۱۱۸۷۵ پرونده مربوط به شورای حل اختلاف در ۱۳ شعبه آن است که از آن‌ها تشکر داریم که ۲۱۹ پرونده بیش از کل پرونده‌های ارجاعی رسیدگی شده است.
او با اشاره به پرونده‌های دادستانی در یکسال گذشته، اظهار کرد: ۸۸۱۶ پرونده وارد به دادستانی شده که ۹۲۵۶ پرونده مختومه شده که ۴۴۰ پرونده بیشتر از حجم ورودی مختومه شده است.
مطهری نسب ادامه داد: در دادگاه و محاکمه عمومی و انقلاب که ۵ شعبه حقوقی داریم، مجموعه پرونده‌ها در سال ۱۴۰۰، ۹۸۰۰ پرونده بوده که در مجموع کل، ۱۶۸۱۸ پرونده وارد شده که ۱۶۴۱۱ پرونده رسیدگی شد که ۴۰۷ پرونده افزایش داشتیم.
او با تشکر مجدد از شورای حل اختلاف، گفت: در سال ۱۴۰۰ از مجموعه ۱۱۸۷۸ پرونده وارده، ۴۳/۷ درصد منجر به صلح و سازش شده که در سطح استان رتبه برتر را داریم و ۱۷ درصد پرونده بیشتر به شورای حل اختلاف نسبت سال گذشته ارجاع شده و موفقیت آن‌ها بهتر و در سه ماهه اول امسال نیز تاکنون ۳۵/۲ درصد پرونده‌ها در این شورا منجر به صلح و سازش شده است.
سازش ۴۳/۷ درصدی پرونده‌های شورای حل اختلاف شاهرود/تقویت احساس عدالت در جامعهاو اضافه کرد: تورم پرونده در مجموعه دادگستری در حوزه قضایی ۱۳ درصد افزایش داشته که در حوزه دادگستری ۶ درصد و شورای حل اختلاف ۱۷ درصد بوده که در میانگین زیر ۱۰ درصد بوده است.
ریاست دادگستری شهرستان شاهرود با اشاره به دفتر ارائه مشاوره رایگان به مردم با حضور وکیل در این نهاد، افزود: در روند مشاوره، هر آنچه سرمایه گذاری شود به نفع مجموعه است که پرونده درست تشکیل و روند کار درست می‌شود و اعتقاد داریم مشاوره رکن رکین و از مصادیق بارز تکریم ارباب رجوع است.
او در خصوص گزارشات مردمی از تخلفات نیز گفت: سایت سجام قوه قضاییه گزارشات را بصورت محرمانه دریافت و رسیدگی می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها