خبرهای داغ:
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اتفاقات افغانستان گفت: اشرف غنی فکر می‌کرد آمریکایی‌ها تا آخر پشت سرش هستند، ولی با چه خفتی کشور را ترک کرد؛ این‌ها همه تجربه است و نشان می‌دهد که ما باید قوی شویم.
کد خبر: ۹۴۴۰۶۲۵
|
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،‌ سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای زرهی، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام راحل(ره) اظهار داشت: در هفته قوه قضائیه قرار داریم و به روح بزرگ شهید بهشتی درود می‌فرستیم، همچنین سالگرد شهید چمران را پشت سر گذاشتیم که یاد این شهید عزیز را نیز گرامی می‌داریم و امیدواریم رهرو راه شهیدان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه جنگ ما یک گنج بود و لازمه شناخت این گنج، جهاد تبیین است، یادآور شد: جهاد تبیین باعث جلوگیری از تحریف می‌شود، در حال حاضر شاهدیم که حتی برخی افراد دست به تحریف جنگ می‌زنند و بیان می‌کنند که ما جنگ را آغاز کردیم.

سردار پاکپور ادامه داد: روزی شهید مهندس در لبنان بیان کرد که برخی از فیلم‌ها از جلسات حزب بعث پیش از شروع دفاع مقدس در بهار سال ۵۷ در آرشیو بعث عراق وجود دارد که این جلسات با مسؤولیت صدام برگزار شده بود، در یکی از این جلسات بیان می‌شد که ایران در شرایط نامساعدی وجود دارد و این زمان بهترین شرایط برای لغو قرارداد الجزایر است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در جلسات اول صدام مستمع بود و دیگر افراد صحبت می‌کردند، ولی اواخر سال ۵۸ و اوایل سال ۵۹ این تصمیم در مرکزیت حزب بعث عراق گرفته می‌شود که نیاز است جنگ را به بهانه‌های مختلف شروع کنیم و همین موجب می‌شود صدام هدف را در خرداد سال ۱۳۵۹ تدوین کند.

وی با اشاره به جنگ تأکید کرد: نیاز است این گنج را به‌ صورت پیوسته بشکافیم و موضوعات آن را برای مردم تبیین کنیم.

سردار پاکپور با یادآوری اینکه نسبت به دوران دفاع مقدس سستی کردیم و آن را به مردم نشناساندیم، تصریح کرد: اگر بخواهیم شخصیت فردی مانند شهید لاوی را برای فرزندانمان بگوییم، می‌توانیم چندین کتاب بنویسیم، اما نسبت به این موضوعات سستی کردیم و حتی برخی دولت‌مردان‌مان در دوره‌های گذشته به این موضوعات نپرداختند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر نظام، جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان‌مان تشنه این موضوعات هستند و تا زمانی که این موضوعات را به جامعه منتقل نکنیم، شخصی به دنبال آن‌ها نمی‌رود و نیاز است در این مسیر تلاش ویژه‌ای انجام دهیم و بگوییم شهدایمان چه افرادی بودند؛ حتی بسیاری از فیلم‌هایی که از دفاع مقدس ساخته می‌شود، عمیق نیستند و نیاز است توجه ویژه‌ای به این بخش صورت بگیرد.

وی توضیح داد: از اسفند سال ۱۳۵۷ برخی درگیری‌ها آغاز شد و تمام قومیت‌های اطراف‌مان را علیه نظام تحریک کردند و آن زمان در کشور سپاهی نو پا داشتیم.

سردار پاکپور ادامه داد: وقتی درگیری‌ها شروع شد، خیلی از شهرهای کردستان اشغال شد؛ بعد وقتی که هیأت‌های حسن نیت می‌رفتند اولین شرطشان این بود که پاسدارها شهر را خالی کنند و در شهر نباشند، این یکی از موضوعاتی بود که دائم مطرح می‌کردند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: حین درگیری که در کردستان بود و بسیاری از شهرهای ما در دست ضد انقلاب بود، جنگ به ما تحمیل شد؛ در جاهای مختلف کشور درگیری وجود داشت؛ در حالی که قدرتی که ما در حال حاضر داریم آن موقع نداشتیم ولی جوان‌های ما باید بدانند با چه چیزی آن موقع می‌رفتیم و می‌جنگیدیم و جوان‌های آن موقع با یک اشاره امام می‌رفتند و شهید می‌شدند.

وی با اشاره به ۲۳ هزار شهید استان اصفهان بیان کرد: این تعداد شهید برای ۸ سال یا ۱۰ است، به گونه‌ای که هر روز و هر هفته در اینجا شاهد تشییع جنازه بودیم؛ آن کسی که در جبهه بود، می‌دید همرزم و دوستش را در شهر دارند تشییع می‌کنند، با این وجود باز هم می‌آمد و با همه وجودش به جبهه می‌آمد و می‌جنگید.

سردار پاکپور در ارتباط با هدف شهدا افزود: هدف آن‌ها هدفی بود که امام حسین داشت، یعنی هدف این بود که اسلام زنده بماند؛ همین جوان و پیر ما به امام اعتماد کردند و دیدند که امام می‌گوید حفظ نظام اسلامی از هر واجبی واجب‌تر است؛ وقتی که این را امام گفت آن موقع بود که به جبهه می‌رفتند و دفاع می‌کردند و شهید می‌شدند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بعضی خود را به خواب زده‌اند و واقعیت‌ها و حقایق را نمی‌بینند و بیدار کردن این افراد سخت است، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس وضع مناسبی از نظر پشتیبانی نداشتیم و در تحریم کامل بودیم؛ با کلاش می‌جنگیدیم، در حالی که تمام دنیا پشت صدام بود؛ وقتی شهرهای ما را با موشک می‌زدند و بحث مقابله به مثل پیش آمد، این شهید تهرانی مقدم بود که پای این کار ایستاد.

وی با بیان اینکه با تمام کمبودهایی که داشتیم، همه مردم ایستادند تا خدشه‌ای به این انقلاب وارد نشود، اضافه کرد: ما باید قوی شویم، در حال حاضر شرایط ما با دوران دفاع مقدس به کلی متفاوت است و ما پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم؛ اینکه می‌بینید دنیا یک طرف ایستاده و دائم رجزخوانی می‌کنند، ولی دست به هیچ اقدامی نمی‌زنند، به این دلیل است که ما قوی شدیم و باید قوی‌تر شویم.

سردار پاکپور با اشاره به درگیری اوکراین تشریح کرد: این کشور در زمان فروپاشی شوروی جزو ۳ – ۴ کشور قدرتمند اتمی دنیا بود؛ در سال ۱۹۹۳ در توافق‌نامه‌ای قرار شد که اوکراین تمام زرادخانه‌های خود و تمام موشک‌های خود را تحویل دهد و در ازای آن برقراری امنیت در اوکراین را برعهده گیرند؛ با این وجود امنیت این کشور بالا نرفت و در حال حاضر می‌بینیم در چه وضعیتی است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به لیبی هم اشاره کرد و ادامه داد: این کشور در سال ۲۰۰۳ در راستای اعتمادسازی با غرب، تمام تأسیسات هسته‌ای خود را از بین برد و بار کشتی کرد و به غرب فرستاد؛ بدتر از اینکه گفت من برد موشک‌های خود را به زیر ۳۰۰ کیلومتر تقلیل می‌دهم؛ نتیجه این شد که در سال‌های بعد وقتی آشوب در لیبی اتفاق افتاد اولین کسانی که به کاخ‌های قذافی و مراکز نظامی لیبی حمله کردند، انگلیس و ناتو بودند.

وی با اشاره به پشت کردن غرب به خصوص آمریکا به لیبی در این شرایط خاطرنشان کرد: تجربه دیگر اقلیم کردستان عراق است که وقتی داعش به دروازه‌های این منطقه رسید مصاحبه یکی از مسؤولان این منطقه وجود دارد که من آن موقع از آمریکا، انگلیس، ناتو و همه درخواست کمک کردم، هیچ کس پاسخ مثبت به من نداد؛ ولی وقتی که از ایران خواستم بلافاصله نیروی کمکی به شمال عراق آمد و این ایران بود مانع ورود داعش به اردبیل و منطقه کردستان عراق شد.

سردار پاکپور به تجربه افغانستان هم اشاره و بیان کرد: اشرف غنی فکر می‌کرد آمریکایی‌ها تا آخر پشت سرش هستند، ولی با چه خفتی کشور را ترک کرد؛ این‌ها همه تجربه است که ما باید قوی شویم؛ اضافه بر این باید از تجربه دفاع مقدس مبنی بر توسعه معنویت در جوانان و ارتقای آن هم استفاده کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر این معنویت را بتوانیم توسعه بدهیم، دیگر از هیچ چیز نباید بهراسیم؛ چون ما امروز در برابر خون همه شهدایی که داریم مثل شهید لاوی و شهید مجیدی، مسؤول هستیم؛ اولین موضوعی که مسؤولان کشور در برابر خون شهدا تعهد دارند این است که اعتماد مردم نسبت به نظام نباید کم شود، بلکه باید اعتقاد مردم افزایش یابد و همه باید تلاش کنیم مشکلات مردم را حل کنیم.

وی تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را مصروف حل مشکلات مردم کنیم تا اعتماد مردم زیاد شود؛ اگر همان جهاد تبیینی که حضرت اقا دستور دادند، انجام دهیم و به مردم و جوانان خود شناساندیم که این جنگ چیست، حتما بدانید که هیچ کس به خودش اجازه نمی‌دهد که نظر چپ به این کشور داشته باشد.

سردار پاکپور در پایان با اشاره به خاطره‌ای از شهید لاوی گفت: این شهید یکی از بزرگترین فرماندهان سپاه بود و جا دارد از مادر شهید هم یاد کنیم که شیرزن بزرگی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها