خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

گرانی مسکن به معضل بزرگ تبدیل شده که نیاز به اقدام اساسی دارد

همدان-امام جمعه همدان گفت: گرانی مسکن هم اکنون از دغدغه‌های اصلی مردم است و به معضل بزرگ تبدیل شده که نیاز به اقدام اساسی دارد.
کد خبر: ۹۴۴۰۷۲۴
|
۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، اظهار کرد: گرانی مسکن هم اکنون از دغدغه‌های اصلی مردم است و به معضل بزرگ تبدیل شده که نیاز به اقدام اساسی دارد.

وی اضافه کرد: اگر دولت می‌خواهد در این زمینه موفق عمل کند باید از تجربه دولت‌های گذشته درس بگیرد و با مردمی شدن این حوزه، ساخت و ساز را به مردم واگذار کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ۸۵ هزار هکتار زمین در اختیار دولت وجود دارد که می‌تواند مشکل مسکن مردم را حل کند، گفت: این زمین‌ها انفال و متعلق به عموم مردم است و باید در اختیار مردم برای ساخت مسکن قرار بگیرد.

وی بیان کرد: البته در این تصمیم دولت باید اجازه ساخت و ساز بدهد و در مقابل، زیرساخت‌ها، نظارت و رعایت قوانین با دولت باشد.

شعبانی موثقی در ادامه با تاکید بر توجه به معماری ایرانی – اسلامی در ساخت وسازها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر انبوه‌سازی در سطح شهر مشکلات اجتماعی، ترافیک و مسایل فرهنگی را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: در ساخت و سازها که شاهد آپارتمان‌های ۷۰ الی ۸۰ متری هستیم، چرا به سمت معماری‌های غربی می‌رویم و به الگوهای ایرانی – اسلامی توجه نمی‌شود.

امام جمعه همدان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: امروز جامعه نیاز به توجه به زیست اخلاقی دارد و مسوولان باید بدانند که در فضای لغزه مسوولیت خدمت می‌کنند.

وی عملکرد مباره با فساد را به نسبت قابل قبول دانست و گفت: هر چقدر قاطعیت در برخورد با مفسدان صورت بگیرد، حمایت مردم را دنبال خواهد داشت.

شعبانی موثقی اضافه کرد: مردم نشان داده‌اند که از برخورد قاطع با مفسدان به خصوص حوزه اقتصادی حمایت همه جانبه می‌کنند و مبارزه بدون تبعیض و رعایت حدود الهی با استقبال آن‌ها مواجه است.

وی اجرای طرح مصلحین در مساجد را قابل تقدیر دانست و گفت: این طرح مبتنی بر سنت اسلامی است و بزرگان محله‌ها مشکل گشای اختلافات خانوادگی و ساکنان محله خود می‌شوند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: امروزه انباشته شدن پرونده‌های قضایی باعث شده تا قضات نتوانند فرصت لازم برای رسیدگی بیشتر را داشته باشند و طرح مصلحین می‌تواند بخش فراوانی از اختلافاتی که منجر به تشکیل پرونده می‌شود را حل و فصل کنند.

وی در بخشی از خطبه های نماز جمعه به خانواده‌های جان باختگان زلزله افغانستان نیز تسلیت گفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات