خبرهای داغ:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات خرید گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان به مرز ۵۰ هزار تن رسیده است.
کد خبر: ۹۴۴۰۸۴۸
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

قزوین_ علی راه انجام در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر پیش بینی کرد: حدود ۱۶۳ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

 

وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۲ هفته از آغاز فصل خرید؛ این میزان گندم از کشاورزان استان خریداری شده اظهار دشت: تاکنون ۳۰ درصد از پیش بینی خرید گندم در استان محقق شده است.

علی راه انجام یادآور شد: امسال ۲۲ مرکز در سطح شهرستانهای استان عملیات خرید گندم از کشاورزان را برعهده دارند.

 

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استقبال کشاورزان به تحویل گندم بصورت تضمینی به دولت بسیار خوب است و با هماهنگی و برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود محصولی به خارج از استان منتقل نشود.

راه انجام افزود: با کلیه واسطه ها هماهنگی های لازم انجام شده که گندم خریداری شده از کشاورزان را به مراکز خرید تحویل دهند.

 

وی تاکید کرد: کارشناسان فنی جهاد کشاورزی درسطح استان نظارت لازم بر مراکز خرید گندم از کشاورزان را دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و دستور مقام عالی وزارت امسال ۸ محصول زراعی بصورت کشاورزی قراردادی انجام می شود که گندم نیز یکی از این محصولات است.

 

راه انجام اضافه کرد: طرح کشاورزی قراردادی به این صورت است که دستگاه مجری اعم از دولتی با خصوصی کلیه مراحل کاشت، داشت و برداشت را مدیریت و طبق قرارداد با کشاورز نسبت به تامین بذور، کود و نهاده های مورد نیاز اقدام می کند و در پایان بصورت نرخ تضمینی یا حتی بالاتر اقدام به خرید می‌کنند و کشاورزان دغدغه ای برای فروش محصول نخواهند داشت.

 

گفتنی است؛ در سال زراعی جاری ۴۷هزار هکتار مزارع آبی گندم و ۸۷ هزار هکتار مزارع دیم قابل برداشت هستند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها