خبرهای داغ:
فائزی عنوان کرد: نگاه ما اصالت دادن به جریان حرفه ای خبر است برای بالا بردن سطح رسانه استان باید همه نگاه ها مورد توجه باشند. 
کد خبر: ۹۴۴۱۱۵۶
|
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره برگزار شد. 

 

حسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این نشست با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) بیان کرد: مسوول باید در مقابل تصمیم و عملکرد خود پاسخگو باشد. لذا باید از مسوولان مطالبه رسانه ای داشت و عملکرد مسوولان با رعایت صداقت، زیر ذره بین رسانه باشد تا دچار اشتباه نشوند. 

 

وی گفت: اگر رسانه اصلاح گر باشد جامعه نیز اصلاح می شود. بنای ما رویکرد تحولی است یعنی دگرگونی به سمت بهبود عملکرد سازمان ها و یا درست شدن ساختارهایی که اشتباه هستند.

 

فائزی اظهار کرد: در سلامت و شفافیت مالی مجموعه اقدامات جدی در این اداره کل انجام شده همچنین در اصلاح چیدمان کارکنان، در ارتقا و رشد کارمندی که دارای سلامت اداری و کیفیت عملکرد هستند و در بدنه خارج از چارچوب رسمی فرهنگ و ارشاد که لایه اول آن انجمن ها هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به تعریف انجمن عنوان کرد: بنا به این تعریف انجمن های زیادی وجود دارد و در بدو ورود بنده به این اداره با انجمن هایی که شأن حاکمیتی و مردمی را رعایت نکرده بودند مواجه بودیم. اگرانجمنی بخواهد رقیب بخش خصوصی شود دیگر انجمن محسوب نمی شود. انجمنی که سیاست گذاری و بالا دستی و راهبر را نداشته باشد یک موسسه کوچک است و انجمن نیست.

 

وی افزود: سعی کردیم که این پیکر را که برخی گوشه های آن دچار مشکل است را بسازیم. عدالت در عملکرد کارکنان، توزیع منابع، راهبری های عرصه فرهنگ و هنر، عدالت در توزیع منابع قدرت و غیره موضوعات جدی است و وقتی رویکرد عادلانه نباشد عملکرد مناسب نخواهد بود.

 

فائزی با اشاره به مطالبه گری رسانه ها تصریح کرد: حمایت ارشاد دو بعد دارد که شامل حمایتی و حقوقی و یک‌بعد مصداقی است. اگر مطالبات متقن و مستند باشد ما نیز حمایت می کنیم. جایی که سند دارید و می توانید حرف قاطع بزنید اقدام به مطالبه گری کنید و ما نیز از این مطالبه گری حمایت می کنیم اما مطالبه ای که بدون استناد باشد مورد حمایت نیست.

 

در مطالبه گری مستند، رسانه ها یاریگر ما باشند

 

وی با اشاره به اینکه در مطالبه گری مستند، رسانه ها یاریگر ارشاد باشند تصریح کرد: نگاه ما اصالت دادن به جریان حرفه ای خبر است. برای بالا بردن سطح رسانه استان باید همه نگاه ها مورد توجه باشند. 

 

فائزی یادآور شد: در دوره قبل چند صد خبرنگار به دلیل عدم فعالیت یا برخی موارد دیگر از سامانه خبرنگاران حذف شدند. خانه مطبوعات متوقف به اساسنامه بوده و این قول از طرف خانه مطبوعات داده شده تا پایان هفته اساسنامه به ما برسد و در اولین فرصت شاید در طول ماه جاری یا ماه آینده انتخابات خانه مطبوعات برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: درخواست ما این است که برای شناسایی، خبرنگاران حرفه ای در سامانه ثبت نام کنند تا ما احراز نماییم. کسانی که علاقمندی به عرصه خبر دارند پای مشکلات ایستاده اند و لذا وظیفه ما حمایت از این خبرنگاران حرفه ای است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، بیان کرد: مطالبه ما از انجمن ها یک مطالبه کلان است. جامعه فرهنگ و هنر از انجمن ها جریان خدمت رسانی می گیرند. هنرهای تجسمی یازده شاخه دارد که گسترده ترین انجمن ها انجمن هنرهای تجسمی است.

 

وی گفت: جریان خدمت رسانی به جامعه فرهنگ و هنر باید شکل بگیرد و انجمن ها با نگاه تحول محور و خدوم، خدمات رسان باشند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها