فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان گفت: بسیجیان دانشجو، سربازان انقلاب اسلامی هستند و می توانند در پیشبرد و رفع مشکلات در عرصه های مختلف نقشی اثرگذار داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۴۱۳۰۱
|
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمدامین بخشیــان فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان،حجت الاسلام فرزین مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه دانشجویی و جمعی از کارکنان این ناحیه با حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان در سالن جلسات این سازمان دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام فرزین مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه دانشجویی استان سمنان،ضمن ابراز خرسندی از این جلسه استفاده از تمامی ظرفیت های دو دستگاه جهت تسریع و تعمیق بخشی برنامه ها و اقدامات راازنکات مهم این گونه نشست ها ارزیابی کرد و گفت: بسیجیان دانشجو،سربازان انقلاب اسلامی هستند که با مساعدت دستگاه های فرهنگی و اعتقادی مانند سازمان تبلیغات اسلامی می توانند بیش از پیش در پیشبرد مسائل و رفع مشکلات پیش رو بهتر عمل کنند.

محمدامین بخشیان، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان در ادامه این دیدار ضمن ابراز رضایت از این هم نشینی و دیدار و نیز تبریک سالروز شکل گیری سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل بیان داشت: شاکله سازمان تبلیغات اسلامی یک سنگر مقدس و تاثیرگذار در بدنه انقلاب اسلامی است .

وی ضمن آرزوی توفیق در مجاهدت های این نهاد در تمام ابعاد و حوزه های فعالیتی خطاب به ریاست سازمان تبلیغات استان افزود: حضور شخصیت متعهدی مانند جنابعالی که سبقه فعالیتی خوبی در بسیج دانشجویی و جوامع دانشگاهی داشته است و با ظرفیت های موجود در بسیج هم آشنایی دارید؛ زمینه های تعامل و هم افزایی خوب و ارزنده ای را فراهم خواهد آورد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان با ترسیم وضعیت دانشگاهی و مراکزعالی استان بویژه در سال های اخیر و رویارویی با پدیده کرونا افزود: با توجه به 2 سال گذشته و شرایط حاکم برکشور در تمام بخش ها و حوزه های فعالیتی و تاثیرپذیری شدید از این پدیده در تمام رده های بسیج و همچنین بسیج دانشجویی استان سمنان به جهت گذر از این شرایط و بنا بر اقتضائات موجود یکی از اقدامات مهم و مؤثر برای ایجاد یک عرصه و تعریف یک میدان عملیاتی جدید راه اندازی هیئات دانشجویی ابناءالحسین (ع) در مرکز استان بود.

بخشیان ادامه داد: حضور حسینیه ابناءالحسین (ع) در مرکز شهر و جایی که هیچ گونه مرکز فرهنگی و مذهبی ندارد از جمله برکات حاصل از این حرکت فرهنگی دانشجویی است که با حضور دانشجویان در کنار سایر اقشار مردمی تا به امروز ادامه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و گسترش تجمعات مذهبی دانشجویی بصورت استانی از اهداف اصلی فرهنگی این ناحیه به شمار می آید به این علت که هیئات دانشجویی حرف تازه ای در حوزه هیأت داری اسلامی و سبک و سیاق تازه ای به همراه خود خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از بیانات خود به حضور 2 مرکز دانشکده هنر در سطح استان اشاره داشت و افزود: این 2 مرکز آموزش عالی دو ظرفیت بسیار ارزمند است که در کنار آن دانشجویانی که در سایر رشته ها نیز تحصیل می کنند نیز صاحب ذوق و هنر هستند که می توانند در مسیر اثربخشی بیشتر در مسیر تبلیغ و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی به کمک این مهم بیایند و از این فرصت ها بهره برداری درست و دقیقی به عمل بیاید.

فرمانده بسیج دانشجویی استان سمنان از اقدامات مهم در زمینه استعدادیابی و شناسایی پتانسیل های موجود هنری و ارزشی در دانشگاه ها یاد کرد و افزود: فرآیند استعدادیابی در قالب جشنواره فرهنگی هنری ققنوس طی سالهای گذشته برگزار با هدف شناسایی ظرفیت های حاضر در بدنه دانشگاهی انجام پذیرفت؛ چرا که معتقدیم از این گنجینه ارزشمند اگر هوشمندانه بهره برداری بشود در حوزه انقلاب اسلامی به بهترین شکل شاهد نقش آفرینی آنان خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: حضور در جمع دانشگاهیان  و دانشجویان از جمله نکات مثبت و ارزنده کارنامه فعالیتی بنده است و در سالهای گذشته آشنا با هویت و ماهیت این تشکیلات مقدس و انقلابی هستم.

وی بیان داشت: با توجه به ماهیت برنامه ها و اقدامات در سطح دانشگاهی ارتباط خوب و سازنده بین سازمان تبیلغات و دانشگاه ها حفظ شده است و لازم است ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام عبداللهی افزود: برای تقویت جنبش های دانشجویی در سطح استان این سازمان آماده هرگونه مساعدت و همراهی در تمامی حوزه های مساله ای مانند حجاب و عفاف،خانواده و ...است.

وی شناسایی فرصت ها و آسیب ها را از گام های نخست جهت شناخت واقعیات موجود دانشگاهی خواند و خاطرنشان کرد: پس از احصای این آسیب ها می توان نقشه راه درست برای اجرایی ساختن ایده ها و اهداف تدوین و ترسیم کرد.

عبداللهی با اشاره به فرمایش شهید بهشتی که گفته است "دانشجو موذن جامعه است" گفت: ضروری است دانشجویان با هویت اصلی خود و جوش و خروش ذاتی فضای جامعه را بیش از پیش گرما ببخشند و به دنبال افزایش میزان تاثیرگذاری در کشور باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها