خبرهای داغ:
معاون اقتصادی استاندار؛

توسعه صنعت و مدیریت بازار در دستور کار مدیران جهاد کشاورزی قرار گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار گفت: باید از تمرکز بر توسعه محصولات کشاورزی به تمرکز بر توسعه صنعت و مدیریت بازار کشاورزی حرکت کنیم، چرا که صرف گسترش کمیت محصولات کشاورزی نیاز کنونی ما را تامین نمی کند و باید بر صنعت کشاورزی تمرکز ویژه ای داشته باشیم.
کد خبر: ۹۴۴۱۳۲۱
|
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیین تکریم و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان قزوین روز دوشنبه با حضور میثم پیله فروش معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار و حسینی معاون سازمان دامپزشکی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

 

میثم پیله فروش معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اظهار کرد: چندین چرخه تحول آفرین در حوزه کشاورزی در دولت سیزدهم باید صورت گیرد که در سند تحول دولت مردمی به دستگاه ابلاغ شده و وظیفه داریم زمینه اجرایی شدن آن را فراهم کنیم.

 

وی با بیان اینکه این چرخش تحول آفرین با تلاش مدیران جوان و با تجربه تحقق خواهد یافت، افزود: در این راستا باید از تمرکز بر توسعه محصولات کشاورزی به تمرکز بر توسعه صنعت و مدیریت بازار کشاورزی حرکت کنیم، چراکه صرف گسترش کمیت محصولات کشاورزی نیاز کنونی ما را تامین نمی کند و باید بر صنعت کشاورزی تمرکز ویژه ای داشته باشیم.

 

پیله فروش اضافه کرد: کشاورزی که برای بقای خود، محتاج واردات از اقصی نقاط دنیا باشد صنعت پایدار و ماندگاری را ندارد و باید به جای تمرکز و برنامه‌ریزی برای توسعه محصول به سمت توسعه صنعتی کشاورزی برویم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار بیان کرد: تبدیل تامین غذا به امنیت غذایی پایدار از دیگر موضوعاتی است که در چرخش تحول آفرین مورد تاکید است باید برای رفع این مسئله روش های مختلفی را از جمله اتخاذ سیاست‌های قیمتی و تجاری برای افزایش رقابت، رفع عدم توانایی های اطلاعاتی بخش کشاورزی و حمایت‌های مستقیم از مصرف کننده نهایی را در دستور کار قرار دهیم.

 

وی افزود: تعیین آب بها مبتنی بر سطح زیر کشت به تبدیل تعیین آب بها مبتنی بر میزان مصرف یکی دیگر از راهکارهای اجرایی شدن چرخش تحول آفرین است و باید براساس بهره وری آب به کشاورزان تخصیص یابد.

 

پیله فروش گفت: در این عرصه چند چالش جدی از جمله محدودیت آب در دسترس کشاورزی، کاهش روند سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، نبود یکپارچگی زمین های کشاورزی و لزوم افزایش مقیاس و بهره وری نامناسب نژادی از نهاده های تولیدی وجود دارد که باید نسبت به برطرف شدن آن اقدام لازم را انجام داد.

 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها