شاهرود_ مدیرعامل شرکت پالایش نفت و‌گاز پیروزی بر حمایت مسئولان از این شرکت در تولید و اشتغال در شهرستان تاکید کرد و از استاندار و فرماندار ویژه شاهرود در حمایت از این شرکت تشکر کرد.
کد خبر: ۹۴۴۱۳۵۸
|
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

شرکت پالایش نفت و‌گاز پیروزی نیازمند حمایت مسئولان/تولید و اشتغال نیاز امروز شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، در سال حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال زایی پای درد و دل مدیرعامل شرکت پالایش نفت و‌گاز پیروزی شاهرود نشستیم، شرکتی که در سال ۱۳۹۵ در حادثه‌ای تروریستی مخازن میعانات گازی آن منفجر شد و خسارت سنگینی به آن وارد شد و هم اکنون با حمایت فرماندار و استاندار سمنان در حال آماده سازی مجدد است که البته مشکلاتی نیز بر سر راه دارد که توجه مسئولان استانی و شهرستانی را می‌طلبد، در ادامه سخنان مدیرعامل این شرکت را می‌آوریم، امیدوار که مسئولین دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات این شرکت کمک کنند و در راستای تولید اشتغال در شهرستان کمک کنند.
حمید وارثی در جمع خبرنگاران در این اتاق جلسات این شرکت در شاهرود با اشاره به اعترافات رئیس گروه تروریستی و ضد انقلاب تندر در قبول مسئولیت آتش سوزی این شرکت در سال ۱۳۹۵، اظهار کرد:، چون اعضای این گروهک در آن زمان در خارج بودند قابلیت پیگیری نداشتیم، اما اخیرأ که رئیس این گروه دستگیر شد اغراق به منفجر کردن مواد اولیه این شرکت نمود.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت و‌گاز پیروزی افزود: حجم خسارات زیاد بود و سال‌ها طول کشید بخشی از خسارات را جبران کردیم.
او خاطر نشان کرد: بعد از آتش سوزی بدهی‌های کم ما به سازمان‌ها سبب شد آن‌ها فشار آوردند و تمام دارایی‌های ما را توقیف کرده و تا مرحله مزایده رساندند و وقت عمده ما در این مدت پیگیری این مسائل است.
وارثی با اشاره به ضمانت نامه این شرکت نزد وزارت نفت، گفت: متاسفانه بعد از آتش سوزی ضمانت نامه ۹ میلیارد تومانی شرکت که بابت مخازن میعانات گازی به وزارت نفت بود، توسط این وزارتخانه از بانک ملی وصول شد و بانک از ما شکایت کرد.
او ادامه داد: ۱۰۸ دستگاه نفکش اسکانیا متعلق به شرکت بعد از حادثه فروخته شد و دیگر نفتکش نداریم و پول آن‌ها همین‌جا هزینه شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت و‌گاز پیروزی با اشاره به برگزاری کارگروه رفع موانع تولید در سال ۱۳۹۸ در فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود، افزود: این جلسه مصوباتی داشت که متاسفانه تاکنون انجام نشده است.
او با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه صنعت در این شرکت انجام شده و در گذشته ۶۸۰ نفر نیرو در این شرکت کار می‌کرده، افزود: امروز ما اشتغال نداریم.
وارثی یا بیان اینکه جبران خسارات آتش سوزی از محل عملیات تروریستی تندر اتفاق افتاده گفت:، اما مسئولین استانی و شهرستانی اراده جدی برای حمایت و راه اندازی از این شرکت باید داشته باشند.
او با اشاره به حمایت استاندار سمنان که زمانی فرماندار شاهرود بودند تشکر کرد و افزود: همه مسائل و مشکلات شرکت را استاندار مثل یک همکار پیگیری می‌کردند و جلالی فرماندار فعالیت شهرستان نیز امروز پیگیر هستند و فعالیت‌های امروز ما از پیگیری‌های فرماندار است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت و گاز پیروزی با بیان اینکه تاکنون جلسات مختلفی در رفع مشکلات شرکت برگزار شده، اما ادارات همکاری نمی‌کنند و عزم جدی برای راه اندازی وجود ندارد، افزود: ما تاکنون به تعهدات خود در راستای تامین نیاز‌های شرکت عمل کرده ایم و گازکشی و فیبر نوری را به شرکت با هزینه شرکت انجام دادیم و توقع داریم ادارات شهرستان و استانی نیز با ما همراهی و همکاری داشته باشند.
او با اشاره به بدهی ۹ میلیارد تومانی به بانک ملی که الان ۲۱ میلیارد تومان شده و حتی حکم جلب مدیرعامل شرکت هم صادر شده، گفت: فقط فرماندار شهرستان از ما حمایت کرده و می‌کنند و توقع داریم در سال تولید، دانش بنیان و اشغال آفرینی از این شرکت حمایت شود تا به چرخه تولید بازگشته و ارزش افزوده برای کشور. داشته و اشتغالزایی نماید.
او با بیان اینکه در حوزه‌های عمرانی و تاسیساتی عده‌ای در شرکت مشغول کار هستند، اظهار کرد: تا یکماه آینده بخشی از فاز اول شرکت راه اندازی می‌شود و روزانه ۲ هزار بشکه وارد مدار می‌شود و فاز‌های بعدی تا ۶۰ هزار بشکه در روز ظرف شش ماه آینده اگر شرایط به خوبی انجام پذیرد، راه اندازی می‌شود.
وارثی یا بیان اینکه در فاز اول، ۱۶۰ نفر جذب می‌شوند، افزود: تا شش ماه دیگر مسئله‌ای پیش نیاید و با راه اندازی ظرفیت نهایی بالغ بر ۱۰۰۰ نفر دائم ایجاد اشتغال می‌شود و غیر مستقیم هم تعداد زیادی اشتغالزایی خواهد شد.
او تصریح کرد: در این شرکت نیرو‌های متخصص و مهندسی و کارگر ساده و بخش بزرگ نیروی ما که ۳۵۰ نفر می‌شوند در واحد حمل و نقل می‌توانند کار کنند.
او مواد این شرکت را بنزین خام، گازوییل و نفت سفید عنوان کرد و افزود: البته در موضوع حلال‌های خاص رنگی نیز تلاش داریم تولید داشته، تا میزان درآمد شرکت را بالا ببریم.
مدیرکل شرکت پالایش نفت و‌گاز پیروزی ادامه داد: تا یک ماه آینده تولید گاز ال پی جی و بنزین خام و گازوییل آغاز خواهد شد و با حمایت مسئولان بتوانیم مانند گذشته تولید داشته باشیم.
او از ایجاد واحد فوق تخصصی درمانی در کنار پالایشگاه، مصوبه هیات مدیره این شرکت خبر داد و گفت: تجهیزات پزشکی توسط شرکت تامین می‌شود و پزشک متخصص را باید دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در اختیار ما قرار دهد و سرویس ایاب و ذهاب رایگان نیز از مرکز شهر برقرار و نیازمندان رایگان در این مرکز مورد معاینه و درمان قرار می‌گیرند.
وارثی اضافه کرد: تمام هزینه‌های بیماران نیازمند رایگان است و این موضوع کمکی از طرف شرکت به مردم و دولت است و حتی حاضریم این امر را به شرط همراهی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود توسعه دهیم.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت و‌گاز پیروزی با بیان به اینکه ما پالایشگاه میعانات گازی هستیم، به علت ایجاد این شرکت در شاهرود اشاره کرد و افزود: نزدیکی اینجا به افغانستان، گمرک اختصاصی و ایستگاه راه آهن مزیت ماست و افغانستان و پاکستان بازار صادرات دائمی هستند.
او با اشاره به تولید نفتای شیرین در این شرکت گفت: نفتا ماده مورد استفاده در پالایشگاه‌های بزرگ کشور و خارج از کشور است و اهمیت دارد و انبار اختصاصی نیز در عسلویه داریم که بخشی از محصولات ما از طریق کشتی به فروش می‌رسد.
او به پیشنهاد کشور امارات متحده عربی برای ایجاد پالایشگاه در این کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به عملکرد ما این کشور از ما دعوت به سرمایه گذاری کرده و زمین رایگان و تسهیلات با سود صفر درصد و بسیاری امکانات دیگر را در اختیار ما قرار می‌دهند.
وارثی با اشاره به اینکه خانواده من در خارج از کشور هستند، افزود: باید از ما حمایت کنند تا بتوانیم برای کشورمان کار کنیم و خدمت به مملکت نماییم و خود و خانواده‌های ما امنیت داشته باشند نه اینکه فرزند من تهدید به دزدیدن شود و مجبور شود برای حفاظت از خانواده آن‌ها را به خارج بفرستم.
او با تاکید بر حمایت از این شرکت و شرکت‌های مشابه خدمت رسان به کشور از مسئولین خواست موانع تولید را رفع کنند و برای تولید و اشتغال زایی تلاش کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها