باستان در گفتگو با خبرگزاری بسیج مطرح کرد؛

سند اعتلای بسیج را فرمان مقام معظم رهبری می‌دانیم/تشریح دوره توانمند سازی "شهید سلیمانی"

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی گفت: سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج را فرمان مقام معظم رهبری می‌دانیم و در هرکدام از اقشار بسیج، باید تمام تلاش و توان به کار گرفته شود تا فرامین مقام معظم رهبری پیاده سازی شود.
کد خبر: ۹۴۴۱۴۸۰
|
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

مچتبی باستان مسئول سازمان بسیج دانش آموزی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: بسیج دانش آموزی در راستای تدوین سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج در سال ۱۴۰۱ که سال آغاز عملیات شدن سند ده ساله ی اعتلای بسیج است، دوره‌هایی را تحت عنوان "دوره‌های توانمندسازی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی" در پنج منطقه از کشور برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه در این دوره ها مخاطب ما پنج هزار و پانصد نفر از اعضای بسیج دانش آموزی هستند، ادامه داد: این دوره ها در پنج منطقه تهران، اصفهان، یزد، مشهد و تبریز برگزار می شود.

باستان اضافه کرد: بسیجی های استانهای مجاور هر منطقه، در آن منطقه حضور پیدا می‌کنند و در اماکن اردوگاهی وزارت آموزش و پرورش یا مجموعه سپاه مستقر می شوند و مخاطبین هر اردو تقریبا نزدیک ۳۰۰ الی ۵۰۰ نفر هستند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی مطرح کرد:اساتید این اردو ها  مسلط به سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج هستند و از حلقه‌های مدیریتی بسیج دانش آموزی انتخاب شده اند.


وی ادامه داد: این مربی‌ها، مربی‌های درس آمادگی دفاعی، طرح تربیتی شهید مهرداد عزیزاللهی، تربیتی طرح شهید بهنام محمدی و طرح "شهید فهمیده" هستند. طرح شهید عزیز اللهی مربوط به دانش آموزان دوره ابتدایی، طرح شهید محمدی مربوط به دوره  اول متوسطه و طرح شهید فهمیده مربوط به دوره  دوم متوسطه است.

باستان با اشاره به اینکه هر چقدر بتوانیم مدیران و مسئولین  را نسبت به ابعاد سند اعتلای بسیج توجیه کنیم، طبیعتاً در آینده طراحی بهتری صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد:  ما می‌توانیم زمینه‌سازی اجرای سند تحول بسیج باشیم و با  توجیه، برنامه‌ریزی بهتر، عزم و اراده جدی بتوانیم زمینه اجرای سند اعتلای بسیج را در سال ۱۴۰۱ پیاده کنیم.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی افزود: نکته‌ای که برای ما مهم است که این سند را فرمان مقام معظم رهبری می‌دانیم. چرا که ایشان این سند را تایید کرده‌اند و در هرکدام از اقشار بسیج، خصوصا در بسیج دانش آموزی باید تمام تلاش و توان به کار گرفته شود تا فرامین مقام معظم رهبری پیاده سازی شود.

وی با اشاره به دوره توانمند سازی شهید سلیمانی اضافه کرد: این دوره‌ها را از سه روز پیش در تهران شروع کرده ایم و تا پایان شهریورماه این دوره‌ها برای ۵۵۰۰ نفر در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظرات