خبرهای داغ:
شاهرود_ فرماندهی انتظامی شهرستان شاهرود گفت: در راستای مبارزه با موادمخدر همه دستگاه‌های متولی باید کمک کنند، الان نیروی انتظامی تنهاست.
کد خبر: ۹۴۴۱۶۰۱
|
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

تاکید فرماندهی انتظامی شهرستان شاهرود بر همکاری همه دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدربه گزارش خبرنگار بسیج، سرهنگ علی کریمی در دیدار جمعی از خبرنگاران انجمن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مهر بسیج رسانه شهرستان شاهرود به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان با گرامیداشت این هفته با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر، هفت حوزه فعالیتی دارد که یک مورد مقابله است، افزود: پیشگیری و درمان و حمایت و... نیز از حوزه‌های عملکرد در مبارزه با مواد مخدر است که فقط در حوزه مبارزه مانور داده می‌شود و نیروی انتظامی با تقدیم شهید و مقابله هوشمندانه در خط مقدم قرار دارد.
او با انتقاد از اینکه در این هفته اطلاع رسانی و آگاه سازی انجام نشده است، گفت: حداقل ۲۷ دستگاه در این راستا نقش دارند، اما هیچ پیام و آگاه‌سازی در این زمینه حداقل در این هفته در سطح جامعه مشاهده نمی‌شود و این قابل تامل است.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه امروزه سومین بحث تهدید بشر و دومین عامل مرگ و میر در جهان مواد مخدر است، اظهار کرد: پلیس یا توجه به امکانات فقط در حوزه مقابله کار می‌کند و دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در ایفای نقش خود کجا هستند؟
او به نقش مهم شوراها، شهرداری‌ها و دهیاران در راستای پیشگیری و مقابله با مواد مخدر که در قانون هم پیش‌بینی شده اشاره کرد و افزود: باید در این راستا شورا‌ها و شهرداران و دهیاران همکاری کنند تا تلاش‌ها اثرگذار و نتیجه بخش باشد.
کریمی با تاکید به اینکه ۷۰ درصد جرایم اجتماعی شهری و روستایی با موضوع مواد مخدر ارتباط مستقیم دارد، بر توجه به برنامه منسجم در این راستا و حمایت همه دستگاه‌ها در این راستا تاکید کرد و گفت: ما برای امنیت کویر برنامه داریم هر چند به نیروی انتظامی ارتباطی ندارد، اما مردم و امنیت آن‌ها برای ما مهم است و در زمینه تلاش می‌کنیم.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با تاکید بر تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی با این ستاد در مقابله با اشرار و قاچاقچیان، ادامه داد: فضای مجازی فرصتی است که می‌توان آگاهسازی بویژه برای نسل جوان که نیازمند آموزش هستند را اجرا و از میزان تهدیدات و آسیب‌های مواد خانمان سوز کم کنیم.
او از اعتیاد به عنوان غوغایی بی فریاد نام برد و افزود: هفته جهانی مبارزه با موادمخدر فرصتی است برای آگاهی بخشی به خانواده ها، اما متاسفانه ارگان‌های مسئول پای کار نیستند.
کریمی با تاکید بر اینکه اقدامات پلیس به تنهایی بازدارنده نیست، به وضع نگران کننده کمپ‌ها اشاره و بر ساماندهی و نظارت اداره بهزیستی تصریح کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود به طرح صیانت از معتادین متهاجر در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: بازپروری معتادان در قالب دو ماده ۱۵ و ۱۶ است که ماده ۱۶ مربوط به معتادین متهاجر و بی خانمان است که متاسفانه ما در شاهرود این مرکز را نداریم و فقط در مرکز استان است و ماده ۱۵ نیز مربوط به معتادانی است که توسط خانواده‌ها به کمپ معرفی و ترک می‌کنند می‌باشد.
او با بیان اینکه فرد معتاد اگر بیمار است بعد از پاک شدن باید دارای شغل و حمایت شود، اما در جامعه اینگونه نیست و باید کاری کرد که جامعه و مسئولین از آنان حمایت کنند تا دوباره سراغ اعتیاد نروند.
کریمی اعتیاد به متادون و قرص‌های ترک اعتیاد را بدتر از خود موادمخدر دانست و افزود: طرح حمایت از کودکان معتاد در دستور کار پلیس است و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.
او با تاکید بر اهمیت احساس امنیت در جامعه بر برخورد جدی با خرده فروشان مواد مخدر اشاره و در ادامه به راه اندازی مرکز مشاوره شماره ۲ این فرماندهی در راستای کمک به مردم و آموزش رایگان توجه داد و گفت: این مراکز با حضور کارشناسان مجرب نیروی انتظامی و افتخاری معاونت اجتماعی فعالیت و اثرگذار نیز بوده است.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود یا اشاره به وجود مددکار در کلانتری‌ها در راستای مشاوره رایگان به مردم و خانواده ها، گفت: ۷۰ درصد از پرونده‌ها ارجاعی به واحد مددکاری در کلانتری‌ها منجر به سازش شده و این بسیار ارزشمند است.
او به ایجاد اتاق کودک در کلانتری‌ها نیز اشاره کرد و افزود: کودکانی که به همراه خانواده می‌آیند در این مکان نگهداری می‌شوند تا شاهد مشکلات خانوادگی نباشند و خاطره تلخی حداقل در داخل کلانتری‌ها برای آنان نباشد و باید خیرین در این زمینه به ما کمک کنند.
در پایان این دیدار به پاس قدردانی از زحمات فرماندهی انتظامی شهرستان و رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر و روابط عمومی این ستاد در گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر هدایایی از طرف بسیج رسانه شهرستان اهدا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها