خبرهای داغ:
شاهرود_معاون وزیر جهادکشاورزی صدور مجوز را چالش بزرگی دانست و افزود: شرکت‌های دانش بنیان تا به مجوز می‌رسند توقف طولانی دارند و باید تسهیلات ویژه برای حل مشکلات دانش بنیان‌ها تخصیص داده شود.
کد خبر: ۹۴۴۱۷۷۳
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

انتقاد معاون وزیر جهادکشاورزی از صدور مجوز برای شرکت‌های دانش بنیانبه گزارش خبرنگار بسیج، سیدمجتبی خیام نکویی در آیین انعقاد تفاهم نامه تاسیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی شاهوار در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان مرکز شاهرود با اشاره به اینکه راه اندازی ۲ دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی در سمنان و شاهرود اتفاق خوب در زیست بوم نوآوری و فناوری این استان است، افزود: در بقیه استان‌ها یک دهکده ایجاد شده و امیدواریم راه اندازی ۲ دهکده در استان سمنان رقابت سالم و خوب را به همراه داشته باشد.
معاون وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: این دهکده‌ها باید در تعداد هسته‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان تلاش کند تا بتواند از ظرفیت‌های دانش آموختگان و هیأت علمی استان تعداد بیشتری واحد‌های فناوری مستقر و خروجی مجموعه مهم است و باید قول داد به صحنه آوردن بخش خصوصی و مشارکت در حل مشکلات اولویت دار بخش کشاورزی استان در این دهکده‌ها محقق شود.
او به مزرعه زعفران دکتر امین به عنوان یک‌نمونه در نتیجه یک کار فناورانه اشاره کرد و گفت: این مزرعه را می‌توان به مزرعه نوآوری با الزامات و انتظارات قلمداد کرد و اگر محقق شود وزیر جهادکشاورزی در آبان ماه برای بازدید خواهد آمد.
خیام نکویی یا بیان اینکه مجموعه استان ظرفیت‌های وسیعی دارد و مهم این است موضوعات و اولویت‌ها بدرستی شناخته و تمام ظرفیت‌ها برای سازماندهی حل مشکلات محقق شود، افزود: علاوه بر زعفران در موضوع پسته و مزرعه نوآوری نیز می‌توان ذیل دهکده فناوری کار کرد.
او بر آشنایی بیشتر با رسالت‌های دهکده فناوری و نوآوری و شرح وظایف و انتظارات از آن تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های دانشی کشور عظیم است و بکارگیری نشده است.
ریاست سازمان تحقیقات آموزشی و ترویج کشاورزی با اشاره به واردات خوراک دام و طیور و آبزیان اظهار کرد: با توجه به دانش‌ها و فناوری‌ها می‌توانیم خوراک دام و طیور و آبزیان تولید کنیم و دانش و فناوری باید رسوخ پیدا کند تا ارزان شود و وابستگی به واردات سبب کاهش قیمت می‌شود و قابلیت ارزان شدن تا ۵۰ درصد می‌شود و شاهد کاهش قیمت گوشت سفید خواهیم بود.
او با تاکید بر اینکه امروز آب به ابر چالش تبدیل شده است و به جای مطالبه، باید از آب‌های موجود، بهره‌وری را بالا و مطلوب استفاده کنیم، تصریح کرد: با فناوری‌های جدید می‌توان آب را دوباره به چرخه باز گرداند و اولویت ما در دهکده فناوری و نوآوری پرداختن به ابرچالش آب و با فناوری‌های نوین این معضل را کنترل کنیم.
خیام نکویی ادامه داد: الگو‌های کشت در این دهکده‌ها مهم است و برای اجرا در بخش خصوصی می‌توان اجرا و در برخی شرکت‌های دانش بنیان اجرا سازی شود که سیاست کلی اجرا سازی است.
او با تاکید بر اینکه برای موفقیت‌های دهکده‌های فناوری و نوآوری مسئولین کلان کشور در وزارت علوم و جهادکشاورزی تعامل دارند و در سطح استان هم مسئولین نگاه خوبی دارند، افزود: باید تلاش شود تا شرکت‌های دانش بنیان راحت‌تر در عرصه تولید فعالیت و مشکلات آن‌ها رسیدگی و حل شوند.
معاون وزیر جهادکشاورزی صدور مجوز را چالش بزرگی دانست و افزود: شرکت‌های دانش بنیان تا به مجوز می‌رسند توقف طولانی دارند و باید تسهیلات ویژه برای حل مشکلات دانش بنیان‌ها تخصیص و تسهیل در کار‌ها انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها