سرهنگ موسوی در جمع نوجوانان شرکت کننده در آموزش مداحی گفت: برای کسب دانش و اثر گذاری بیشتر، نوگلان حسینی با بسیج، مساجد و امام جماعت ارتباط معنوی داشته باشید.
کد خبر: ۹۴۴۱۸۳۴
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس ستاد تخصصی اقشار و بسیج متخصصین سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در آیین افتتاحیه کلاس های آموزش مداحی نوگلان حسینی و زینبی که در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد گفت: دعای پدر و مادر بوده است که شما را در این مجلس هدایت کرده است.

سرهنگ پاسدار سید مسعود موسوی در ادامه با قرائت حدیث عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ رَحِمَ اَللَّهُ عَبْدا حَبَّبَنَا إِلَى اَلنَّاسِ وَ لاَ يُبْغِضُنَا إِلَيْهِمْ وَ اَيْمُ اَللَّهِ لَوْ يَرَوْنَ مَحَاسِنَ كَلاَمِنَا لَكَانُوا أَعَزَّ وَ مَا اِسْتَطَاعَ أَحَدٌ أَنْ يَتَعَلَّقَ عَلَيْهِمْ بِشَيْءٍ ، افزود: حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند "خدا رحمت كند بنده اى را كه ما را محبوب مردم قرار دهد،و ما را مبغوض آنان نگرداند،به خدا قسم اگر مردم سخنان خوب ما را براى ديگران نقل كنند عزيزتر خواهند شد،و كسى قادر نخواهد بود چيزى به آنان نسبت دهد".

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز دشمن تمام سرمایه گذاری خود را در بحث جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی قرار داده زیرا با جنگ نظامی نمی تواند با ما مقابله کند، چون جنگ سخت را با ما تجربه کرده و می داند که قطعا شکست خواهد خورد.

رئیس ستاد تخصصی اقشار و بسیج متخصصین سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: ما با تکنولوژی، فن آوری و علم روز، با دشمن تقابل خواهیم کرد. دشمن سرمایه گذاری خودش را در حوزه جنگ نرم گذاشته و یکی از جاهایی که هنر می تواند کار اساسی انجام دهد، تصرف مغز است، تصرف هیجانات و احساسات است و ما اگر بخواهیم دشمن را شکست بدهیم، باید در این حوزه قوی باشیم.

رئیس ستاد تخصصی اقشار و بسیج متخصصین سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: یکی از ابزار رسا، شیوا و بلیغ در بحث تبیین و جهاد تبیین که دارای نقش اساسی است، هنر می باشد، هنرمندان، شاعران، مداحان و هیئات مذهبی در این زمینه رسالت سنگینی برعهده دارند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه والای مداحی افزود: می توان از عظمترین دستاوردهای نهضت عاشورا، پدیده "وعظ " و "مرثیه خوانی " را عنوان کرد که به توصیه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و به قصد زنده نگهداشتن پیام عاشورا و درس های بزرگ آن حماسه، برپا شده و می شود.

سرهنگ موسوی ادامه داد: در سایه این مجالس و محافل، هم پایه های اعتقادات دینی مردم استوار می شود، هم عواطف مردم با آل الله پیوندی مستحکم می یابد و هم آگاه سازی جامعه نسبت به تکالیف دینی و اجتماعی، تقویت می شود.

رئیس ستاد تخصصی اقشار و بسیج متخصصین سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: این جلسات و سن جوانی و نوجوانی را قدر بدانید لطف امام زمان ارواحنافداه شامل حال شما شده است، خودسازی و وظیفه و تکلیف شما است،سعی کنید در این مجالس بقیه نوجوانان را جذب کنید، استفاده از تجربیات پیشکسوتان موثر خواهد بود، در این مسیر نوآوری و ابتکار نیاز است جوانان و نوجوانان حسینی سعی کنید با بسیج ، مساجد و امام جماعت ارتباط  داشته باشید، اگر می خواهید رشد معنوی کنید باید در کنار روحانیت باشید نماز اول وقت، حضور در مساجد، احترام پدر و مادر، ارتباط با قرآن و ادعیه، مطالعه در مسیر ستایشگری از ارکان مداحی است.

ارسال نظرات