خبرهای داغ:

هدر رفت ۲۴ درصدی آب شرب در شهر شاهرود/تخصیص ۹۲ میلیارد تومان بودجه در سفر ریاست جمهوری

شاهرود_ مدیر آب و فاضلاب شهرستان شاهرود با بیان اینکه ۲۴ درصد هدر رفت آب در شهر شاهرود داریم، گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان، ۱۰ پروژه با اعتبار بیش از ۹۲ میلیارد تومان تصویب که در حال اجراست.
کد خبر: ۹۴۴۱۸۸۶
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

هدر رفت ۲۴ درصدی آب شرب در شهر شاهرود/تخصیص ۹۲ میلیارد تومان بودجه در سفر ریاست جمهوریبه گزارش خبرنگار بسیج، ابراهیم باقری در دیدار انجمن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مهر بسیج رسانه شهرستان شاهرود به مناسبت هفته صرفه‌جویی در آب در سالن جلسات اداره آبفای این شهرستان، با اشاره به مشکلات آب در بخش خارتوران بیارجمند اظهار کرد: از قدیم تعدادی از روستا‌های های این بخش همیشه آبرسانی با تانکر بوده، چون منطقه کویری و منابع آب محدود است و روستا‌های کوچک و جمعیت کم دارند و آب سطحی و قنات‌های کم عمق است و خشکسالی سبب کمبود آب می‌شود.
مدیر آبفای شهرستان شاهرود افزود: دو دستگاه تانکر داریم که یکی دائم در منطقه خارتوران است و آب را در مخازن آب روستایی توزیع می‌کند که در ۲۴ ساعت نیاز آبی روستا‌ها را تامین می‌کند.
باقری با اشاره به سفر استاندار و نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی به بیارجمند، گفت: در این سفر پیشنهاد حفر دو حلقه چاه برای حل مشکل آبی پیشنهاد شد و مورد توافق قرار گرفت و قرارداد مشاوره‌ای با دانشگاه صنعتی شاهرود بسته و مطالعات در حال انجام است.
او خاطر نشان کرد: در این راستا دو نقطه مشخص شد که روستا‌های گرماب و تلخاب است تا آبرسانی از آب عمیق باشد که بعد خط انتقال آب به روستا‌ها برای آبرسانی است که مهم گام اول در حفر چاه است.
مدیر آبفای شهرستان شاهرود با اشاره به جلسه با بنیاد علوی و اهدا یک تانکر برای آبرسانی در منطقه خارتوران، افزود: با این تفاهم اکنون دو تانکر کار آبرسانی را به روستا‌ها اجرا می‌کنند.
هدر رفت ۲۴ درصدی آب شرب در شهر شاهرود/تخصیص ۹۲ میلیارد تومان بودجه در سفر ریاست جمهوریباقری با اشاره به کیفیت و استاندارد بودن شبکه آب شرب شهرستان اظهار کرد: حتی تانکر حمل آب شرب هم با کیفیت استاندار از چاه آب منطقه زمان آباد تامین و با استاندارد به روستا‌ها حمل و به مخازن تزریق می‌شود.
او با تاکید بر اینکه طبق سرانه جمعیت و مقدار آب نیاز شرب برای روستا‌ها تامین می‌شود، گفت: در منطقه خارتوران، چون دامدار هستند، آب علاوه بر نیاز شرب برای کشاورزی و دامداری هم استفاده می‌شود که بیشتر از نیاز استاندارد شرب، آب تامین می‌شود.
باقری با اشاره به اینکه اعتبار یک دستگاه تانکر دیگر نیز تامین شده است، افزود: آب شرکت‌های صنعتی را شرکت شهرک‌ها و امور منابع آب تامین می‌کنند و ما حاضریم از پساب فاضلاب شهری آب مورد نیاز صنعت شهرستان را تامین کنیم.
او با بیان اینکه ۲۸۰ لیتر در ثانیه کمبود آب در شهرستان و در شهر شاهرود ۱۵۰ لیتر در ثانیه کمبود داریم، به شبکه فرسوده آب اشاره کرد و افزود: شبکه فرسوده آب نیاز به اعتبارات عمرانی دارد و در مجموع طول شبکه توزیع آب در شهر ۸۵۳ کیلومتر و در روستا‌ها ۳۴۱ کیلومتر است که عمده شبکه آبرسانی روستایی فرسوده است و حداقل ۲۷۰ کیلومتر در بخش شهری اصلاح شبکه باید داشته باشیم که حداقل ۵۰ میلیارد تومان هزینه در شرایط فعلی نیاز دارد.
باقری با اشاره اعتبارات محل بسیج سازندگی و محرومیت زدایی نیز اعلام شده است که ما برای ۹۱ روستا و ۶ شهر در شهرستان اعلام نیاز کردیم.
او هدر رفت آب ظاهری و واقعی در شهر شاهرود را حدود ۲۴ درصد اعلام کرد و با اشاره به اقدامات شهرداری شاهرود و معاوضات چاه‌ها که انجام شده، گفت: آبیاری فضای سبز از چاه‌های غیر شرب انجام می‌شود و نیاز است شهرداری شاهرود شبکه آب خام خود را گسترش دهد تا استفاده از آب شرب کلا قطع شود.
مدیر آبفای شهرستان شاهرود با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری، اظهار کرد: ۱۰ مصوبه مختص شهرستان شاهرود در بخش آب داشتیم که مربوط به تکمیل مخازن آب، شاهرود و طرود و خیج، مزج و جیلان و قلعه نو خرقان و ۱۶ میلیارد تومان ترمیم شبکه آب شرب شاهرود در طول دوره چهار ساله است و در مجموع ۹۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار می‌باید که تاکنون ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تخصیص یافته است.
او خاطر نشان کرد: ۳۵ حلقه چاه برای شهر و ۳۵ حلقه چاه برای روستا‌ها در شهرستان آب شرب تامین می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها