خبرهای داغ:
موتابها عنوان کرد: ۹۶ درصد انرژی الکتریکی مستمر و پایدار توسط نیروگاه های حرارتی تولید می شود و نیروگاه شهید رجایی همه ساله پس از پایان فصل گرما و پیک مصرف، از مهر ماه، تعمیرات را آغاز می کند.
کد خبر: ۹۴۴۲۴۷۴
|
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان و تقدیر از اصحاب رسانه در گذر از پیک تابستان 1401 با حضور یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین، داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آبفای استان، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع برق، علی خلجی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان، ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین‌ در سالن اجتماعات شرکت نیروی برق استان برگزار شد.

 

ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین‌ در این نشست بیان کرد: بیش از ۸۷ مگاوات قدرت تولید برق داریم که عمده این تولید توسط نیروگاه های حرارتی انجام می شود و این در حالی است که قدرت نیروگاه بیش از ۷۱ هزار مگاوات است.

 

وی با اشاره به ناترازی تولید گفت: نیروگاه های حرارتی تحت تاثیر دمای هوا، ارتفاع از سطح دریا و بادهایی است که می ورزند و تولید را تحت الشعاع قرار می دهند.

 

موتابها در خصوص دستاوردهای بیست سال گذشته در حوزه صنعت تولید طی بیست سال گذشته عنوان کرد: کشور ما در حوزه تولید در زمره پنج کشور اول سازنده نیروگاه در جهان است. نیروگاه های با کلاس و راندمان های بسیار بالا هستند و در داخل کشور طراحی و نصب می شود. در خصوص ساخت ترانس های اصلی بازهم ایران جزو چند کشور برتر جهان است و در زمینه طراحی و ساخت قدم‌های خاصی برداشته شده است.

 

وی افزود: توجه به توسعه و نصب نیروگاه های جدید که تولید انرژی را به مرز مطمئن برساند از سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفته و مقرر شده حدود شش هزار مگاوات به ظرفیت تولیدی کشور افزوده شود و در حال حاضر ۴۵۰۰ مگاوات از نظر نصب و سایر موارد و تعمیرات و نواقص تولید انجام شده است.

 

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین‌ یادآور شد: ۹۶ درصد انرژی الکتریکی مستمر و پایدار توسط نیروگاه های حرارتی تولید می شود و نیروگاه شهید رجایی همه ساله پس از پایان فصل گرما و پیک مصرف، از مهر ماه، تعمیرات را آغاز می کند.

 

هم استانی ها، مدیریت الگوی مصرف برق را رعایت نمایند

 

در ادامه این نشست صباغیان سرپرست تولید نیروگاه شهید رجایی بیان کرد: در حال حاضر نیروگاه شهید رجایی و نیروگاه سلطانیه در استان قزوین فعالیت دارند همچنین نیروگاه آرین نیز در حال تولید و تست نهایی است.

 

وی گفت: وظیفه شرکت ما تولید انرژی و سرمایه گذاری و مشارکت در احداث نیروگاه ها، انجام طرح های نیروگاهی و واگذاری کار به شرکت های متخصص و نظارت بر عملکرد نیروگاه های خصوصی است.

 

صباغیان یادآور شد: میزان تولید در سال گذشته ۲ هزار و ۲۹۰ مگاوات در قزوین و ۷۳۰ مگاوات در استان زنجان بوده و با توجه به افزایش مصرف سال‌جاری سعی کردیم ظرفیت نیروگاه ها را افزایش دهیم. 

 

سرپرست تولید نیروگاه شهید رجایی با اشاره به درصد تولید نیروگاه ها اضافه کرد:حدود یک درصد نیروگاه ها اتمی و مابقی مربوط به نیروگاه های دیزلی و تجدید پذیر است.

 

صباغیان در پایان ضمن بیان توصیه های در راستای کاهش مصرف برق از سوی مشترکین، از هم استانی ها خواست تا مدیریت الگوی مصرف را رعایت نمایند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها