خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین؛

۴۱ درصد مشترکین استان پرمصرف هستند/از ظرفیت دانش بنیان ها استقبال می کنیم

بیرنوندی گفت: ۵۳ درصد مشترکین خانگی عملا مدیریت مصرف آب را رعایت می کنند. ۶ درصد مشترکین بدمصرف هستند که حدود سی هزار خانوار می باشند و بیش از دو برابر آب مصرف می کنند و ۴۱ درصد مشترکین پرمصرف هستند.
کد خبر: ۹۴۴۲۴۷۷
|
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان و تقدیر از اصحاب رسانه در گذر از پیک تابستان 1401 یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین، داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آبفای استان، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع برق، علی خلجی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان، ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین در سالن اجتماعات اداره برق استان برگزار شد.

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین، آب یک موضوع بین بخشی است و اگر رسانه ها به یاری ما نیابند نمی توانیم در مدیریت مصرف کارایی لازم را داشته باشیم.

وی گفت: در بحث شرکت های توزیع آب، امسال با توجه به آمار موجود یکی از سخت ترین سال های نیم قرن اخیر بوده و متاسفانه دو سال پیاپی این معضل خشکسالی را تجربه کرده ایم و در بحث آب شرب به ویژه در استان که از آبهای زیرزمینی بهره مند هستیم با افت آب مواجه هستیم.

بیرنوندی اظهار کرد: ۱۵۰ کیلومتر اصلاح، بازسازی در سطح استان داشتیم که ۱۰۶ کیلومتر در روستاها انجام شد و در حدود ۲۳ حلقه چاه نیز حفر شده است. در بحث فاضلاب پروژه تصفیه خانه شهر شال که از نیازهای شهر بود فاز اول به بهره برداری رسید و تصفیه خانه آبگرم و شریفیه با اعتبارات موجود با پیشرفت های محسوسی رو به پیشرفت است و ۱۴ کیلومتر فاضلاب در سطح استان انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین در ادامه عنوان کرد: اعتبار سفر ریاست جمهوری ظرفیت های بخش آب شرب و فاضلاب هزار میلیارد تومان است که ۵۵۰ میلیارد تومان در بحث فاضلاب و ۴۵۰ میلیارد تومان در بخش آب شرب است.

وی افزود: در سال گذشته آبفای استان حائز کسب افتخاراتی شد که رتبه دوم ارزیابی عملکرد را در کشور کسب کرد. همچنین رتبه اول ارزیابی استانی شهید رجایی، رتبه برتر جشنواره پژوهش وزارت نیرو، رتبه اول نیز خدمت الکترونیک ترکیبی و جامع در استان، رتبه اول مدیریت سبز در بین دستگاه های اجرایی، کسب رتبه پژوهشگر وزارت نیرو، رتبه برتر وزارت نیرو از افتخارات این شرکت در سال گذشته بود.

بیرنوندی تصریح کرد: با توجه به گرمای فصل تابستان و افزایش وسایل سرمایشی، حدود دویست لیتر در شبانه روز به مصرف هر خانوار اضافه می شود که به مثابه این است که یک نفر به مصرف کنندگان اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین در ادامه بیان کرد: سد بالاخانلو برای جنوب استان و سد طالقان برای مردم آبیک از پروژه های در حال اجراست. اقدامات تابستان جاری برای بحث تنش ابی، حفر ده حلقه چاه جدید است. اما ۵۱۶ لیتر کمبود آب در سطح استان داریم چرا که با توجه به عمر مفید چاه ها با افت آب چاه ها مواجه هستیم و منابع زیرزمینی هر روز محدودتر می شوند.

وی افزود: ۵۳ درصد مشترکین خانگی عملا مدیریت مصرف آب را رعایت می کنند. ۶ درصد مشترکین بدمصرف هستند که حدود سی هزار خانوار می باشند و بیش از دو برابر آب مصرف می کنند و ۴۱ درصد مشترکین پرمصرف هستند.

بیرنوندی در ادامه با اشاره به اینکه برای کسانی که سرقت اب، تاسیسات و غیره را گزارش دهند پاداش های خوبی در نظر گرفته شده اظهار کرد: امسال ۱۳۲ انشعاب غیرمجاز شناسایی شد و باید مصرف آب در استان فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به اینکه اداره آبفای استان از ظرفیت نخبگان با طرح مناسب برای مصرف بهینه آب در استان استقبال می کند عنوان کرد: در سال گذشته چهار مورد دانش بنیان با ما همکاری کردند. طرح های پیشنهادی از سوی نخبگان و دانش بنیان ها به مرحله داوری ارسال می شود و در صورت دارا بودن شاخص ها با آنها همکاری می کنیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار