خبرهای داغ:
مدرس حوزه و دانشگاه:

نمونه کامل زندگی مشترک در اسلام زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا (س) است

همدان-به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی برنامه‌های متنوعی از قبیل نشست‌های بصیرتی، مسابقات نقاشی، آتش زدن پرچم آمریکایی، تولید محتوا در فضای مجازی و... توسط بسیجیان پایگاههای حوزه حضرت خدیجه (س) همدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۲۴۸۳
|
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
نمونه کامل زندگی مشترک در اسلام زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا (س) است

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی یمین در جمع زوج های جوان بسیجی اظهار کرد: در اسلام نمونه کامل از زندگی مشترک ابراز محبت حضرت علی (ع) نسبت حضرت زهرا (س) و زندگی ایشان بوده است.

وی با بیان اینکه در آیات قرآن اشاره شده است که زنان جایگاه ویژه خود و مردان نیز جایگاه ویژه خود را دارند، گفت: زن و مرد برای کسب موفقیت در زندگی مشترک باید به جایگاه یکدیگر احترام بگذارند.

مدرس حوزه و دانشگاه در رابطه با برگزاری مراسم سالگرد ازدواج حضرت فاطمه (س) و امیرمؤمنان حضرت علی (ع) عنوان کرد: اساس پایه زندگی انتخاب‌های درست است.

وی افزود: از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ شیعه ازوداج امام علی (ع) و حضرت فاطمه(س) است که ثمره این پیوند مبارک و سراسر مملو از عشق و محبت حسنین و زنده نگهدارنده قیام عاشورا حضرت زینب(س) است.

حسینی‌یمین با بیان اینکه انسان با ازدواج به تکامل می‌رسد، هدفدار می‌شود وآرامش پیدا می‌کند، گفت: ازدواج اگر سهل گرفته شود ما شاهد ازدواج‌های بی‌شماری خواهیم بود.

وی گفت: اساس و پایه زندگی مشترک ایمان، صداقت، خوش گفتاری، خوش رفتاری و پایبند بودن به قوانین زندگی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نامه‌ای که از طرف امام خمینی (ره) برای همسرشان نوشته شده بود و اینکه چقدر ایشان برای همسرشان احترام قائل بودند و ایشان را با بهترین کلمات خطاب کردند، اظهار کرد: ابراز علاقه و احترام زوجین به یکدیگر جزء مهمترین معیارهای زندگی موفق است.

وی بیان کرد: با مدد گرفتن و الگو گرفتن از زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) می‌توانیم زندگی‌های پایدار و موفقی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار